Iranian Agriculture News Agency

عالی اعلام کرد:

توسعه کشت های گلخانه ای در خانمیرزا یک ضرورت است

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی هرستان خانمیرزا با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه ای از اهداف جهاد کشاورزی است اظهار داشت : احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید ،صادرات ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی است.

توسعه کشت های گلخانه ای در خانمیرزا یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مهدی عالی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی  شهرستان خانمیرزا در جریان بازدید از گلخانه های این شهرستان گفت:طرح احداث گلخانه و کشت های متراکم در شهرستان خانمیرزا در حال حاضر۶/۵هکتار در حال بهره برداری و ۴/۵هکتار در حال احداث است، همچنین ۴هکتار در شرف تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد است.

وی گفت: توسعه کشت های گلخانه ای از اهداف جهاد کشاورزی است و احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید ،صادرات ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی  می‌باشد و کشت های گلخانه ای بهره وری  آب را تا۱۰ برابر میزان تولید را  ۱۰ تا ۱۲ برابر و میزان درآمد کشاورزان را ۲۰ تا ۳۰ برابر افزایش می دهد.

عالی تصریح کرد: البته درست است که نوسانات بازار وجود داردولی به  ازای راه‌اندازی هر هکتار گلخانه ۱۲ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵ شغل غیرمستقیم ایجاد می کند که این یک اشتغال پایدار و ثابت است.

 وی یادآور شد: با پیگیریها ، بررسی  و بازدید های کارشناسان این مدیریت چندین طرح گلخانه ای را شناسایی کرده ایم ویکی از برنامه های این مدیریت رفع موانع و کمک به کشاورزان و متقاضیان می باشدو انشالله با برنامه ریزی خانمیرزا در آینده نزدیک به قطب گلخانه استان چهارمحال و بختیاری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: یکی از دلایلی که شهرستان خانمیرزا معروف به قطب محصولات کشاورزی می باشد.اراضی حاصلخیز و پشت کار و تلاش بسیار شایسته کشاورزان این شهرستان است.

عالی گفت: بازدید و سرکشی از گلخانه ها و دیگر محصولات را هر هفته در دستور کاری خود قرار دادیم و درکنار کشاورزان باید شهرستان خانمیرزا را به شهرستان اولین ها در زمینه تولیدتبدیل کرده و کمک حال کشاورزان باشیم و موانع را جهت آبادی و اشتغال جوانان برطرف کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید