Iranian Agriculture News Agency

سرانه مصرف قارچ در چهارمحال و بختیاری پائین است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره قارچ در استان با اشاره به تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تن قارچ در استان اظهار داشت: با وجود فواید بالای غذایی قارچ خوراکی، سرانه مصرف این محصول در استان پائین است.

سرانه مصرف قارچ در چهارمحال و بختیاری پائین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : سرانه مصرف این خوراکی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها در جهان حدود ۵ کیلوگرم در سال به ازاء هرنفر است که این آمار در کشور ۱.۵ کیلوگرم و برای مردم چهارمحال و بختیاری کمتر از ۷۰۰ گرم است که این امر بازنگری مردم در مصرف این خوراکی را گوشزد می‌کند.

وی با بیان اینکه قارچ خوراکی می تواند جایگزین خوبی برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی باشد، گفت: میزان مصرف آب برای پرورش قارچ نیز بسیار کم و به لحاظ اقتصادی و غذایی پر ارزش است.

برزگر به برگزاری نخستین جشنواره آشپزی با قارچ اشاره کرد و گفت :در راستای حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم و افزایش سرانه قارچ  نخستین جشنواره آشپزی با قارچ اواسط بهمن ماه در شهرکرد برگزار خواهد شد

وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و پایداری تولید این محصول خوراکی عنوان کرد.

برزگر گفت امید است با برگزاری این جشنوار‌ه فرهنگ استفاده از محصول قارچ در سطح استان نهادینه شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید