Iranian Agriculture News Agency

طاهری خبرداد :

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در حال حاضر تخم‌مرغ از ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ از ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان به ۲۷ یا ۲۸ هزار تومان رسیده است که این کاهش قیمت رقابت بین تولیدکنندگان را افزایش داده است.

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، خالد طاهری  با بیان اینکه یک ماه و نیم از انتقال وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد و تاکنون طرح موفقیت‌آمیز بوده،گفت: نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها از قبل انجام شده اما با اجرای این طرح دقت و حساسیت بیشتری پیدا کرده که در حال حاضر در هر شهرستان ۲ الی ۳ گروه و در مرکز استان نیز ۵ گروه که هر گروه دارای ۲ نیروی بسیجی و نیروی بازرس از جهاد کشاورزی است نظارت بر بازار نهاده و مرغ را برعهده دارند.

وی ادامه داد: هم‌چنین ۹ بازرس منتقل شده از اداره صمت به جهاد کشاورزی و ۱۵۶ نفر نیروی بسیجی بخش نظارت این دو محصول را بر عهده دارند.

کشتار مرغ بیشتر از نیاز مردم

سرپرست معاونت  توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با افزایش نظارت‌ها اوضاع بازار بهتر شده و در حال حاضر هیچ کمبودی در تولید دو محصول نهاده‌های دامی و مرغ در استان وجود ندارد، گفت: در تولید مرغ و نهاده دامی مازاد داریم و رقابت بین استان‌ها افزایش پیدا کرده، در واقع کشتار مرغ زیاد و متقاضی کم شده است.

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار

طاهری بیان کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ از ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ از ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان به ۲۷ یا ۲۸ هزار تومان رسیده است که این کاهش قیمت رقابت بین تولیدکنندگان را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: بخش اعظم این کاهش قیمت به مدیریت در مراحل تولید یعنی جوجه‌ریزی، همکاری مرغداری‌ها و توزیع نهاده‌های دامی برمی‌گردد که همه خروجی یک کار جهادی است و قطعاً کار جهادی نتیجه خواهد داشت.

اتحادیه‌های تعاونی پای کار تولید

 سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اتحادیه تعاونی روستایی نیز برای تولید به کمک آمده و تا کنون پنج تن مرغ از طریق اتحادیه شهرستان شهرکرد به بازار اضافه شده است و اتحادیه شهرستان‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت کمبود کالا وارد میدان شوند.

وی در پایان گفت: آموزش نیروهای بسیجی همچنان ادامه دارد و تاکنون ۵۰ درصد نیروهای شهرستان‌ها آموزش دیده‌اند و مابقی نیز در حال آموزش هستند تا نظارت بر روی قیمت اقلام مورد نیاز مردم بیشتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید