Iranian Agriculture News Agency

میرزایی اعلام کرد :

بیش ۱۷ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : تاکنون ۱۷هزار و ۵۴۶ تن به استان حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

بیش  ۱۷ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مسعود میرزایی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با موضوع حمل و توزیع کودشیمیایی یارانه‌ای افزود: سهمیه استان امسال ۲۴هزار و ۵۳۵ تن کود ازته، پنج هزار و ۹۵۱ تن کود فسفاته و ۲ هزار ۳۶۹ تن کود پتاسه است از که از این میزان تاکنون ۱۷هزار و ۵۴۶ تن به استان حمل و توزیع شده است.

وی گفت: توزیع کود ازته در استان به اندازه سال گذشته، توزیع کود پتاسه ۴۰ درصد افزایش و توزیع کود فسفاته نیز ۹ برابر پارسال بوده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تن کودشیمیایی از پتروشیمی لردگان و مردوشت در حال بارگیری و حمل به استان است که از این میزان ۷۵۰ تن از پترشیمی مرودشت و مابقی از پتروشیمی لردگان است و توزیع این کودها از اول بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت:براساس سهمیه پتروشیمی لردگان تا پایان سال باید ۲۳ هزار و ۵۳تن کود تولید و به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تحویل دهد که این میزان کود بین ۱۳ استان کشور توزیع شود.

میرزایی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کود فسفاته و پتاسه مصرفی در کشور وارداتی و مابقی تولید کشور است، گفت: با توجه به افزایش ۲ برابر قیمت این کودها از ۲ سال گذشته میزان مصرف آن کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۰ کارگزاری و ۱۳ انبار فرعی زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال است که این کارگزاری‌ها موظف هستند، کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورز تحویل دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید