Iranian Agriculture News Agency

رفیعی خبر داد :

ایجاد پایلوت زیره سبز در اراضی شهر فرخشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سطح یک هکتار از اراضی شهر فرخشهر در شهرستان شهرکرد انجام شد.

ایجاد پایلوت زیره سبز در اراضی شهر فرخشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: زیره سبز گیاهی علفی و یکساله است که در صنایع دارویی، ادویه‌ای و عطری کاربرد دارد و دارای فواید بی‌شماری است از جمله به علت داشتن فیبر بالا برای کاهش چربی شکمی و افزایش متابولیسم بدن مؤثر است.

 رفیعی افزود: زیره سبز در زمرۀ گیاهانی است که نیاز آبی کمی دارند و آستانۀ تحمل این گیاه نسبت به شوری آب و خاک بالا می‌باشد.

در ادامه کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ضمن اشاره به کشت این گیاه توسط دستگاه نوتیلج در اراضی شهرستان گفت: میزان بذر مورد استفاده برای کشت، 15 کیلوگرم در هکتار است و وزن هزار دانۀ زیره سبز 4-3 گرم است.

مهدی مکوندی افزود: این گیاه قابلیت کشت دیم را دارد و در شرایط پراکنش مناسب بارندگی، میزان 185 میلیمتر بارش برای تکمیل دورۀ رشد آن کافی است.

وی قسمت مورد استفاده زیرۀ سبز را بذر آن عنوان کرد و خاطر نشان کرد که مادۀ اصلی بذر، یک آلدئید به نام کومینول است و عملکرد بذر زیره سبز نیز 1000-800 کیلوگرم در هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید