Iranian Agriculture News Agency

سومی ایران در بازی‌های پاراآسیایی

پایان هشت روز ماراتن در جاکارتا

بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی با رتبه سومی کاروان ایران و یک رده صعود نسبت به دوره قبلی با برگزاری فینال بسکتبال با ویلچر مردان به عنوان آخرین مسابقه این رویداد ورزشی به پایان رسید.

پایان هشت روز ماراتن در جاکارتا

از همان روز اول که شاهین ایزدیار اولین مدال طلا را در رشته شنا کسب کرد و وعده کسب ۶ مدال طلا تا پایان رقابت ها را داد؛ یا رشته های تیمی که روز به روز علاقه مندان به ورزش را پرامیدتر کردند، تا امروز که تیم ملی بسکتبال با ویلچر با سخت کوشی به مدال طلا دست پیدا کرد، شاهد درخشش ورزشکارانی بودند که با وجود برخی کمبودها توانستند در دل مردم جای بگیرند.

با وجود حذف مسابقات فوتبال ۷ نفره و ۵ نفره در این دوره، بازهم رشته های تیمی همچون والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و گلبال با کسب مدال طلا خوش درخشیدند.

ساره جوانمردی به عنوان پرچمدار ۲ مدال طلا کسب کرد و همچنین سیامند رحمان مثل همیشه علاوه بر کسب مدال طلا در وزنه برداری به رکورد خودش هم حمله کرد و موفق هم بود.

امروز با قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کار کاروان ایران در سومین دوره این رقابت ها در سال ۲۰۱۸ در شرایطی به پایان رسید که ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره، ۴۳ برنز و در مجموع ۱۳۶ مدال جلوی نام ایران در جدول مدال ها ثبت شده است.

اول از همه بهتر است عملکرد کاروان ایران را با خودش یعنی در دوره قبلی مقایسه کنیم. در سال ۲۰۱۴ مشابه دوره اول این بازی ها در سال ۲۰۱۰ ایران به مقام چهارمی رسید. کاروان ایران در اینچئون ۳۷ طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز کسب کرد تا با مجموع ۱۲۰ مدال در رده چهارم قرار بگیرد.

در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ ایران به شکلی شگفت انگیزه در کسب مدال طلا موفق تر عمل کرده و به رکورد ۵۱ مدال طلا در جاکارتا رسیده و در مجموع هم ۱۶ مدال بیش از دوره قبلی ثبت کرده تا با فاصله زیادی بالاتر از ژاپن و در رده سوم قرار بگیرد.

نکته جالب اینکه دیروز ایران در شرایطی که لحظه به لحظه به تعداد مدال های طلای خود اضافه می کرد، برای ساعاتی حتی رده دوم را هم فتح کرد؛ اما در نهایت این کره جنوبی بود که مثل دوره قبلی در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید