Iranian Agriculture News Agency

دو محروم و یک مصدوم

معمای ترکیب پرسپولیس

محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و جدایی 4 بازیکن در تابستان نیمکت پرسپولیس را خالی‌تر از فصل پیش کرد با این حال هیچ‌کدام از اینها نتوانست جلوی سیر صعودی این تیم را بگیرد و برانکو با بازیکنان باقیمانده و تعدادی از بازیکنان امید پرسپولیس توانست این تیم را تا نیمه‌نهایی لیگ آسیا بالا ببرد و همچنان در لیگ برتر یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

معمای ترکیب پرسپولیس

در حالیکه 3 روز دیگر پرسپولیس باید در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر برود معمای ترکیب پرسپولیس در این دیدار روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

در شرایطی که پرسپولیس در این بازی محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد مصدومیت ماهینی در دربی دست برانکو را خالی‌تر کرد. در خط دفاع برانکو فقط سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح را در اختیار دارد که به این جمع می‌توان شاهین عباسیان مدافع راست تیم امید پرسپولیس را هم اضافه کرد.

با این اوصاف و با توجه به نفرات موجود برانکو برای چیدن ترکیب اولیه تیم بر اساس سیستم معمول خود گزینه‌های زیادی ندارد:

اولین گزینه قرار دادن مصلح در دفاع چپ سید جلال و خلیل‌زاده در دفاع میانی و شاهین عباسیان در دفاع راست است که با توجه به کم تجربه بودن عباسیان استفاده از او در برابر بازیکنان بین المللی حرفه‌ای و با تجربه السد مثل ژاوی، گابی و بغداد بونجاح ریسک بسیار خطرناکی است.

دومین گزینه استفاده از آدام همتی یا سیامک نعمتی در پست دفاع راست است که آن‌هم با توجه به اینکه این دو بازیکن تجربه بازی در این پست را ندارند احتمالی ضعیف است.

حضور اکرم عفیف به عنوان ستاره السد در سمت چپ هجومی این تیم، نیازمند بازیکنی با تجربه بالای دفاعی در این پست است و قرار دادن بازیکنانی چون عباسیان و همتی بی تجربه و نعمتی بدون سابقه بازی در دفاع راست، در این پست با دردسر بزرگ و چالش قابل توجهی همراه خواهد بود.

شاید یکی از راهکارهای موجود برای سرمربی پرسپولیس اتخاذ سیستم 3-4-3 باشد تا بتواند نهایت بهره را از نفرات موجود ببرد.

1_RJF0O35TiApAtz99zTUZAA

در این شرایط حسینی، خلیل‌زاده و مصلح 3 مدافع میانی پرسپولیس خواهند بود و در میانه میدان عالیشاه سمت چپ، رسن و نورالهی وسط و نعمتی در سمت راست بازی خواهند کرد که این چینش خط میانی همان چینش معمول برانکو در بازی‌های ابتدایی فصل است.

در خط حمله بهترین کار استفاده از منشا به عنوان مهاجم نوک و قرار دادن علیپور و علوان‌زاده پشت سر منشا خواهد بود تا به محکم‌تر شدن کمربند میانی پرسپولیس هم کمک کنند.

شمای کلی ترکیب پیشنهادی در شکل‌ نمایش داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید