Iranian Agriculture News Agency

سعید فتاحی خبر داد؛

ما آماده بودیم استقلال و نیروی انتظامی نخواستند

دربی ۵۰-۵۰ شد!

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ می گوید که مدیریت باشگاه استقلال و نیروی انتظامی زیر بار سهم 90 به 10 هواداران نرفته اند.

ما آماده بودیم استقلال و نیروی انتظامی نخواستند

به گزارش ایانا به نقل از "ورزش سه"، از ماه ها پیش و پس از برگزاری دربی 87 اعلام شده بود که دربی 88 میان سرخابی های پایتخت با قانون جدیدی برگزار می شود و بر این اساس تیمی که میزبان باشد می تواند 90 درصد جایگاه هواداران را به خود اختصاص دهد.
در دربی 88 با توجه به قرعه کشی تیم استقلال میزبان است وطبق قانون جدید می توانست 90 درصد جایگاه های استادیوم آزادی را در دربی روز پنج شنبه به خود اختصاص دهد ولی در جلسه ای که امروز میان مسئولین سازمان لیگ، نیروی انتظامی و همچنین نماینده های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد، ماحصل جلسه، برگزاری دربی به شیوه سابق شد.
با این وصف در دربی 88 که روز پنج شنبه برگزار می شود، شاهد تغییری در روند برگزاری این مسابقه حساس نخواهیم بود و بار دیگر جایگاه های تماشاگران به صورت 50-50 میان هواداران دو تیم تقسیم می شود.

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که حتی چند روز قبل هم با جدیت از اجرای قانون جدید در مورد تماشاگران گفته بود و حتی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده بود هوادارانی که در دربی 88 بلیت میزبان خریداری کنند، در دربی 89 نمی توانند بار دیگر با بلیت میزبان وارد ورزشگاه شوند، در مورد دلایل لغو تصمیمی که از یک سال پیش روی آن برنامه ریزی شده بود، تاکید کرد: « ما آماده برگزاری بازی با شیوه جدید بودیم ولی مدیریت باشگاه استقلال آقای فتحی تمایل نداشتند و دوست داشتند که بازی با شیوه گذشته برگزار شود.»
وی ادامه داد: «علاوه بر این نیروی انتظامی هم دوست نداشت که حضور هواداران به صورت 90-10 باشد و با آن مخالفت داشت.»
حال سوال این است که چطور مدیریت استقلال با توجه به شرایط سختی که تیمش در جدول رده بندی دارد، چنین فرصت پراهمیتی را برای کسب هر سه امتیاز در حضور حداکثری هوادارانش از دست می دهد؟! سوالی که فقط امیرحسین فتحی می تواند به آن پاسخ دهد.

نیروی انتظامی دیگر مخالف برگزاری بازی با قانون جدید در جلسه امروز بوده است، که البته پیش بینی آن زیاد سخت نبود. آنها به ایجاد امنیت در بازی فکر می کنند و نه به زیبایی فوتبال و با توجه به اتفاقات اخیر در ورزشگاه های کشور بی شک تمام تلاش خودشان را به کار خواهند بست تا شرایط برای آنها دشوارتر از این نشود؛ در صورتی که اگر اصرار برای برگزاری از سوی مدیران باشگاه میزبان (استقلال) وجود داشت، شاید قانع می شدند که شرایط را برای برگزاری این دیدار فراهم کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید