Iranian Agriculture News Agency

والیبال قهرمانی جهان 2018

ایران – لهستان؛ جدال صدرنشینی

بازیکنان و مربیان هر 2 تیم ایران و لهستان معتقدند که کلید راهیابی تیمشان به مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان و جمع 6 تیم برتر، پیروزی دربازی امروز است.

ایران – لهستان؛ جدال صدرنشینی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و حساسترین دیدار خود در مرحله نخست مسابقات قهرمانی جهان از ساعت 22 برای تعیین تیم نخست گروه D به مصاف لهستان، مدافع عنوان قهرمانی جهان میرود.

تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان تاکنون موفق به شکست لهستان نشده است و هر 2 بازی قبلی خود را در سال های 1998 و 2015 به نتایج 3 بر صفر و 3 بر 2 به لهستان واگذار کرده است.

تیمهای ایران و لهستان در مجموع 17 بار در تورنمنتهای معتبر جهانی از جمله مسابقات قهرمانی جهان، المپیک، جام جهانی، لیگ جهانی، جام بزرگ قهرمانان و لیگ ملتها به مصاف هم رفته اند که ایران در 6 مسابقه برنده بوده است.

تیم ملی ایران در لیگ ملتهای 2018 و در شهر شیکاگو 3 بر صفر لهستان را از پیش رو برداشت ولی لهستانیها در پایان به مقام پنجم رسیدند و ایران، دهم شد. نتیجه رویارویی ایران و لهستان در جام جهانی 2015 و المپیک 2016 ریو 3 بر 2 به سود حریف اروپایی بوده است.

تیم ملی ایران تاکنون در مسابقات قهرمانی جهان 2018 به 3 پیروزی متوالی مقابل پورتوریکو، بلغارستان و کوبا رسیده است. این برای نخستین بار است که تیم ملی ایران، مسابقات قهرمانی جهان را با 3 پیروزی آغاز می کند.

امیر غفور و جواد معنوینژاد با کسب 35 پوئن، امتیازآورترین بازیکنان ایران هستند.

تیم ملی لهستان نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان وارد مسابقات شده است. این تیم در تمام ادوار گذشته این مسابقات به پیروزی مسابقات را شروع کرده است.

آرتور شالپوک با 38 امتیاز، باارزشترین بازیکن تیم ملی لهستان است.

بازیکنان و مربیان هر 2 تیم ایران و لهستان معتقدند که کلید راهیابی تیمشان به مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان و جمع 6 تیم برتر، پیروزی در این بازی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید