Iranian Agriculture News Agency

اما و اگرهای ترکیب استقلال برای بازگشت رویایی

تیم فوتبال استقلال در حالی فردا برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی پرگل برابر السد دارد که هنوز علامت سوال های زیادی برای ترکیب اصلی این تیم وجود دارد.

اما و اگرهای ترکیب استقلال برای بازگشت رویایی

به گزارش ایانا به نقل از ورزش سه، استقلال در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک از السد شکست خورد و حالا آبی ها برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی پرگل برابر این تیم در ورزشگاه جاسم بن حمد دارند.
در این بین برای اینکه آبی ها امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارند باید با ترکیبی به میدان بروند که با کمترین ضریب خطا خواسته های کادرفنی را اجرا کنند و همین مساله باعث شده هنوز شفر برای بازی با السد در چند پست در ترکیب اصلی خود به جمع بندی نهایی نرسیده است.

حسینی یا رحمتی؟ چالش جذاب شفر

سرمربی استقلال باید برای پست دروازه بان از بین سید حسین حسینی و مهدی رحمتی یکی را برای ترکیب اصلی تیم خود انتخاب کند.

از یک طرف مهدی رحمتی در  تمام بازی های این فصل  درون دروازه استقلال قرار گرفته است که نمایش او تحسین شفر را به همراه داشته است و از طرف دیگر سیدحسین حسینی گلر ملی پوش استقلال است که شفر به سبک بازی اعتقاد ویژه ای دارد.

شفر از نظر تجربه می تواند روی رحمتی حساب باز کند و از نظر چابکی و سرعت واکنش حسینی شرایط  بهتری دارد و با این شرایط سرمربی استقلال باید از بین آنها یکی را انتخاب کند.

زکی پور یا سهرابیان؟ دفاع یا حمله؟

سرمربی استقلال برای انتخاب دفاع چپ تیمش هم با چالش روبرو است، زکی پور در این روزها در اوج آمادگی قرار دارد و سهرابیان هم به تازگی به تیم ملی راه پیدا کرده است. در این بین زکی پور در کارهای دفاعی و سهرابیان در حمله بازیکنان موثرتری هستند و با این شرایط یکی از آنها بسته به سیستم استقلال برابر السد بازی می کنند.

چشمی، دفاع وسط یا هافبک دفاعی؟

روزبه چشمی به طور قطع در بازی با السد بازی می کند اما اینکه در کدام پست بازی می کند، سوالی است که احتمالا فقط شفر جواب آن را می داند.

چشمی به عنوان دفاع وسط به تیم ملی دعوت شده است اما با توجه به غیبت فرشید باقری استقلال در پست هافبک دفاعی هم با کمبود بازیکن روبرو است و به همین دلیل احتمال بازی کردن او در هر دو پست وجود دارد.

اگر چشمی در پست هافبک دفاعی بازی کند، دانشگر در پست دفاع وسط بازی می کند و اگر در پست دفاع وسط بازی کند، نویمایر در کنار علی کریمی زوج هافبک دفاعی آبی ها را تشکیل می دهد.

نویمایر بازیکن 90 دقیقه ای است؟

نویمایر در بازی رفت با السد یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود اما چون بدنش آماده نبود در دقیقه 54 از زمین بازی تعویض شد. حالا سوال مهم این است که آیا نویمایر به شرایط بازی 90 دقیقه ای رسیده است و آیا می تواند در این بازی به طور کامل در ترکیب آبی ها به میدان برود یا نه؟

اگر نویمایر بتواند کامل بازی کند، استقلال می تواند بسیار به کسب نتیجه مناسب امیدوار باشد.

گرو یا روح الله باقری؟

گرو در 2 بازی که برای استقلال بازی کرده نمایش ناامید کننده ای داشته و از طرف دیگر روح الله باقری که در دو بازی اخیر نیمکت نشین شده موثرترین بازیکن این فصل آبی ها بوده است.

اگر شفر بخواهد به توانایی های فنی بازیکنانش نگاه کند باید از باقری در ترکیب اصلی استفاده کند مگر اینکه او توانایی در گرو دیده باشد که هنوز نتوانسته باشد آن را در زمین فوتبال نشان بدهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید