Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۲۵۰ تن کلزا در ملایر

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به برداشت کلزا از اوایل تیرماه گفت: پیش‌بینی بر این است ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن محصول کلزا طی سال جاری در شهرستان برداشت شود.

برداشت ۲۵۰ تن کلزا در ملایر

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان با بیان اینکه بخش عمده‌‌ای از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت انواع غلات قرار دارد اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تشویق کشاورزان به کاشت دانه‌های روغنی است در این زمینه در سند راهبردی ملایر نیز توسعه و کشت دانه‌های روغنی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای سند راهبردی سه ساله شهرستان ملایر گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۲۶۰ هکتار اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر ادامه داد: بارش دو مرحله تگرگ در شهرستان باعث شد شاهد کاهش کاشت اراضی زیر کشت این محصول باشیم که امیدواریم امسال این رقم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برداشت کلزا از اوایل تیرماه گفت: پیش‌بینی بر این است ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن محصول کلزا طی سال جاری در شهرستان ملایر برداشت شود.

میرباقری در ادامه به کاشت ذرت علوفه‌ای اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای است که از هر هکتار ۵۰ تا ۶۰ تن برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در ملایر برداشت می‌شود افزود: ذرت علوفه‌ا‌ی برای مصارف دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید