Iranian Agriculture News Agency

توسعه زیرساخت عمرانی عشایر نهاوند نیازمند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار

​مسئول اداره امور عشایری نهاوند از توسعه زیرساخت عمرانی عشایر نهاوند نیازمند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

توسعه زیرساخت عمرانی عشایر نهاوند نیازمند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار

سیدابوالقاسم بنی‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان با بیان اینکه به منظور توسعه زیرساخت‌های عمرانی برای رفاه عشایر نهاوند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است اظهار کرد: با وجود فعالیت‌های عمرانی که در بخش‌های مختلف برای عشایر شهرستان انجام گرفته در حال حاضر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار از سوی مسوولان مربوطه است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سامانه‌های عشایری این شهرستان وجود دارد نبود سرویس‌های بهداشتی است که باعث تهدید سلامتی می‌شود که در این خصوص ۸۰ سرویس بهداشتی با اعتبار ۴ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مسئول اداره امور عشایری نهاوند احداث زیرچادری را از دیگر نیازهای عشایر این شهرستان ذکر کرد و گفت: از مجموع ۲۱ سامانه عشایری شهرستان ففط در سه سامانه زیرچادری احداث شده است.

وی با بیان اینکه در هر سامانه به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ زیرچادری مورد نیاز است افزود: به منظور ساخت این تعداد زیرچادری در هر سامانه مجموعا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز شهرستان است.

بنی‌هاشمی نبود آبشخور برای دام‌های عشایر و جاده‌های مناسب دسترسی به سامانه‌های عشایری را از دیگر مشکلات موجود دانست و گفت: به منظور ایجاد آبشخور برای دام عشایر ۹۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عشایر برای تامین ارزاق عمومی خود و رفت و آمد نیاز به جاده‌های مناسب دارند در این زمینه ۱۳ میلیارد ریال برای راهگشایی و مرمت برخی از جاده‌های عشایری مورد نیاز است.

مسئول اداره امور عشایری نهاوند تامین برق سامانه‌های عشایری را از نیازهای مبرم این شهرستان عنوان کرد و افزود: به منظور تامین برق مورد نیاز عشایر مستقر در سامانه‌های مربوطه نصب پنل‌های خورشیدی بهترین راهکار در این زمینه است که برای تهیه آن ۵۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در پایان با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است اضافه کرد: در خصوص راهگشایی راه‌های ارتباطی، مرمت و بازسازی چند پل ارتباطی در راه‌های عشایری، اجرای چند طرح آبرسانی، تهیه و توزیع آرد و خوراک دام عشایر و دیگر خدمات مالی از جمله اقدامات مهمی بوده که با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان انجام گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید