Iranian Agriculture News Agency

توزیع روزانه ۳۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در همدان

​معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از اختصاص ۳۳۰ تن گوشت مرغ منجمد به استان خبر داد و گفت: این سهمیه برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضای این ماده غذایی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت در حال توزیع است.

توزیع روزانه ۳۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، مجید زرین دلاور اظهار داشت: گوشت مرغ منجمد با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه های زنجیره ای استان توزیع می شود تا به نیاز مصرف کنندگان پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: مقدار ۱۰۰ تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد در نقاط مختلف استان توزیع شده و ۲۳۰ تن دیگر نیز در حال جذب و عرضه در بین مردم است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در پی افزایش بی رویه قیمت مرغ در روزهای اخیر، ستاد تنظیم بازار وارد عمل شد و نرخ ۱۵ هزار تومان را برای مرغ گرم آماده طبخ و ۱۰هزار تومان را برای مرغ زنده مصوب و اعلام کرد که در استان همدان نیز این قیمت گذاری رعایت می شود.

زرین دلاور افزایش قیمت مرغ را موضوعی ملی دانست و افزود: بیشتر شهرهای کشور با آن روبرو شده اند اما کنترل و نظارت بر بازار همدان اجازه گرانفروشی و تجاوز به حقوق مصرف کنندگان را به سودجویان نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی رستورانها، تالارها و مجالس شادی و عزا به شدت مصرف گوشت مرغ کاهش یافت و مرغداران ضرر و زیان سنگینی متحمل شدند و همین موضوع موجب کم شدن آمار جوجه ریزی و تولید این ماده غذایی شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان کاهش تولید را یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ برشمرد و گفت: کمبود نهاده های دامی و بالا بودن قیمت خوراک طیور علت دیگر این افزایش قیمت است.

روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن گوشت مرغ در بین  ۳۷۰ واحد مرغ فروشی شهر همدان توزیع می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید