Iranian Agriculture News Agency

قیمت کشوری مرغ ۱۵ هزار تومان است

​ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه قیمت مرغ در تمام کشور ۱۵ هزار تومان شده است، گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ ۱۵ هزار تومان درنظر گرفته شده و هر استان به فراخور شرایط اجازه دارد تا ۵ درصد افزایش داشته باشد.

قیمت کشوری مرغ ۱۵ هزار تومان است

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان ، با اشاره به اینکه قیمت مرغ در سایر استان ها ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان است، اظهار کرد: همدان قیمت ۱۵ هزار تومان را رعایت کرد در حالیکه براساس مصوبه دولت قیمت مرغ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته قیمت مرغ در بازار ۹۰۰۰ تومان رسیده بود و مرغداران زیان شدیدی می‌دادند و به علت کرونا هم کسی مرغ نمی‌خرید و مرغ روی دست مرغداران مانده بود به همین جهت مرغداران ما زیان عظیمی را متحمل شدند بر این اساس و در راستای حمایت از مرغداران دولت تصمیم گرفت درصدی به قیمت مرغ اضافه شود.

متین افزود: قیمت مرغ در ذهن مردم ۹۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان بوده و به همین علت احساس می‌شود قیمت افزایش زیادی دارد در حالیکه نرخ مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ بوده که با تصمیم تنظیم بازار، قیمت ۱۵ هزار تومان درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه التهابی برای خرید مرغ در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته مرغ منجمد به قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ در بازار همدان توزیع شد اما مردم استقبالی نداشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به توزیع ۱۰ تن مرغ منجمد در بازار امروز نیز یادآور شد: بیش از ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد در استان دپو شده است که باید آرام آرام و به تدریج خارج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قیمت ۱۵ هزار تومانی مرغ در بازار همدان رعایت شده است، تصریح کرد: ۱۱ واحد بیش از قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام به فروش مرغ کرده‌ بودند که بلافاصله برخورد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید