Iranian Agriculture News Agency

سند ارتقای فرهنگ و آموزش محیط‌زیست همدان تدوین می‌شود

​مدیرکل محیط زیست همدان با تأکید برلزوم مشارکت آحاد جامعه و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت محیطی زیست استان گفت: سند ارتقای فرهنگ و آموزش محیط‌زیست همدان تدوین می‌شود.

سند ارتقای فرهنگ و آموزش محیط‌زیست همدان تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان محسن جعفری نژاد ، با تشریح وضعیت زیست‌محیطی استان اظهار داشت: مقوله محیط‌زیست را باید در مقیاس جهانی بررسی کرد چراکه این موضوع مختص به یک نقطه یا مکان خاص نیست.

 وی بابیان اینکه مسئله محیط‌زیست تحت تأثیر بسیاری از مسائل مانند تغییرات اقلیمی قرار دارد به همین دلیل باید به‌صورت جهانی یا ملی بررسی شود، افزود: ازجمله مسائل زیست‌محیطی در استان که باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد مسئله پسماند است که امروز به یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی تبدیل‌شده است.

مدیرکل محیط‌زیست همدان با تأکید بر اینکه توسعه شهری و افزایش جمعیت لزوم توجه به مقوله پسماند و مدیریت آن در جامعه را افزایش می‌دهد، بیان کرد: باید از تمامی توان خود برای مدیریت و رفع قبیل چالش‌های محیط زیستی در استان استفاده کنیم.

وی توجه به تالاب‌های موجود در استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و ابراز کرد: ایجاد حق آبه پایدار برای تالاب آق گل و جلوگیری از خشک شدن تالاب‌های موجود در استان، ارتقا تنوع‌بخشی گونه‌های زیستی در استان، هماهنگی با جوامع محلی و مشارکت آنها برای رفع مشکلات مناطق حفاظت‌شده  از دیگر برنامه‌های محیط‌زیست در استان همدان است.

جعفری نژاد با اشاره به تلاش برای کاهش آلودگی هوا در استان همدان گفت: در نظر داریم سند ارتقای فرهنگ و آموزش محیط‌زیست در استان را تدوین کرده و برای رفع مشکلات زیستی محیطی در جامعه اجرا کنیم.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت آحاد جامعه و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت محیطی زیست استان تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم از ظرفیت بخش خصوصی و علاقه‌مندان به عرصه محیط‌زیست بیش از گذشته برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های زیست‌محیطی در استان استفاده کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست استان همدان همچنین از افزایش ایستگاه‌های پایش هوا در همدان خبر داد و افزود:  د حال حاضر با کمبود ایستگاه‌های سنجش هوا در هدمان روبه‌رو هستیم هرچند سال گذشته به دلیل آلودگی هوا در استان مقرر شد دو ایستگاه‌ها دیگر با توسط شهرداری در شهر راه‌اندازی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید