Iranian Agriculture News Agency

817 هکتار از اراضی ملی از دست سود جویان با همکاری دستگاه قضایی به منابع طبیعی بازگردانده شد

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان بااشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از منابع طبیعی گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم یگان حفاظت منابع طبیعی وآرائ صادره از محاکم قضائی در سال گذشته 740 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف وبه دولت بازگردانده شد.

817 هکتار از اراضی ملی از دست سود جویان با همکاری دستگاه قضایی به منابع طبیعی بازگردانده شد

اسفندیار خزائی اعلام کرد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال ، برخورد با متصرفین ومتخلفین اراضی منابع طبیعی را به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار داده ایم. 

وی  بااشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، اظهار داشت: تشکیل تیم و اکیپ گشت ومراقبت و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است. 

 ایشان اظهارداشت: خط قرمز منابع طبیعی، خسارت به طبیعت است وبا هر گونه تعرض درهر پست ومقامی که باشند برخورد جدی صورت می کیرد.

وی با تاکید بر لزوم  حفظ وحراست از انفال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: انتظار داریم سایر دستگاه های مرتبط ،مردم ومسئولین نیز با منابع طبیعی همکاری کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

 مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است وهمه در حفظ این منابع ارزشمند باید مسئولیت پذیرومشارکت داشته باشند.

وی خواستار حساس شدن عموم مردم نسبت به حفظ و نگهداری جنگلها ومراتع شد و گفت: با تلاش ومامورین منابع طبیعی، نیروی انتظامی مقدار   740هکتار اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی تصرفی با حکم قضائی در سال گذشته از ید متصرفین خارج وبه دولت بازگردانده شد وامسال نیز در ماههای فروردین واریبهشت 77 هکتار از اراضی تصرفی از ید متصرفین خارج وبه بیت المال بازگردانده شده و97فقره پرونده تخلف در سطح 232 هکتار تشکیل وبه مراجع قضائی ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید