Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:

امسال بیش از ۵ هزار تن کلزا از مزارع استان همدان برداشت می شود

​منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان از پیش بینی برداشت بیش از ۵ هزار تن کلزا از مزارع استان همدان در سال جاری خبر داد.

امسال بیش از ۵ هزار تن کلزا از مزارع استان همدان برداشت می شود

وی در رابطه با کاهش کشت کلزا در استان همدان با بیان اینکه در استان همدان قیمت کلزا نسبت به کشت‌های رقیب کمتر است، تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها از جمله کلاس‌های ترویجی و توان رسانه‌ها برای توسعه کشت کلزا استفاده شد اما کشت‌های جایگزین مانند کشت گشنیز باعث شده کلزا کشت نشود چراکه گشنیز به قیمت هر کیلو ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود اما کلزا کیلویی چهار هزار و ۶۰۰ تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در هر شهرستان کشت رقیب خاصی برای کلزا وجود دارد و این موضوع باعث شده در کشت کلزا به اهداف نرسیم، عنوان کرد: برای کشت کلزا و همه محصولات کشاورزی در استان الگو و برنامه کشت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی کشت یک محصول را نمی‌توانیم به مالک زمین اجبار کرد، افزود: باید برای توسعه کشت کلزا چند عامل قیمت، کلاس ترویجی، فرهنگ سازی، حمایت از محصول را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه امسال حدود پنج هزار تن کلزا برداشت خواهد شد، افزود: باید قیمت خرید تضمینی کلزا افزایش پیدا کند و مبالغ به موقع پرداخت شود تا کشاورزان ترغیب به کشت کلزا شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید