Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان همدان در جمع مدیران بخش کشاورزی

نگاه و مدیریت بسته اجازه توسعه صنعتی منطقه را نداده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت تغییر رویکرد و نگرش مدیران به موضوع توسعه اقتصادی گفت: نگاه و مدیریت بسته اجازه توسعه صنعتی همدان را نداده است.

نگاه و مدیریت بسته اجازه توسعه صنعتی منطقه را نداده است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در آغازین روز هفته جهاد کشاورزی در جمع مدیران این سازمان اظهار داشت : موفقیت در کار کشاورزی نیازمند همت جهادی است چراکه این عرصه درزمینهٔ استقلال و خودکفایی کشور بسیار حائز اهمیت است

وی بابیان اینکه ارتباط مستقیم مسئولان با کشاورزان برای توسعه و حل مشکلات این بخش ضروری است افزود: طرح‌ها و ایده‌های کشاورزان باید موردتوجه کارشناسان باشد.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود مدیریت و برنامه‌ریزی در این خصوص را ضروری دانست و تصریح کرد: سمت‌وسوی کشت محصولات باید به سمت ضروریات مصرف هدایت شود چراکه در برخی از بخش‌ها مثل حبوبات دچار کمبود هستیم و در بعضی از محصولات با مازاد تولید که گاها مشکل‌ساز می‌شود.

وی گفت: گاهی اوقات قیمت‌های تضمینی کشاورز را راضی نمی‌کند به همین دلیل به اهدافی که در تولید نیاز داریم دست پیدا نمی‌کنیم.

آیت‌الله شعبانی با انتقاد از اینکه کشاورزی آن‌گونه که باید توسط دولت‌ها و در دورهای مختلف جدی گرفته نشده است عنوان کرد : متأسفانه اعتقاد به اینکه کشاورزی می‌تواند کشور را متحول کند در دولت‌ها دیده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بخش کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی باید به فعلیت و بازدهی برسد گفت : دلالی و واسطه‌های زیاد موجب زیاد یا سود حداقلی کشاورز شده است که باید با برنامه‌ریزی برای عرضه مستقیم این مشکل را حل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه مدیریت و نگاه بسته اجازه رشد و توسعه صنعتی استان را نداده است ابراز کرد: شاهدان هستیم که استان‌ها و برخی شهرهای هم‌جوار در توسعه صنعتی از همدان جلو افتاده‌اند لذا برای حل این مشکل و توسعه همدان در عرصه فرهنگ اقتصادی نیازمند بازبینی هستیم.

وی در ادامه از مسئولان خواست به نقش عشایر در تولید محصولات لبنی و پروتئینی توجه داشته و با این قشر زحمت‌کش همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید