Iranian Agriculture News Agency

تدارک 10 دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها ومراتع استان

​مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: برای مقابله با آتش سوزی ها ۱۰ دستگاه دمنده هوا برای همه ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان خریداری وتحویل شده است.

تدارک 10 دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها ومراتع استان

اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایانا در همدان افزود: دستگاه دمنده هوا را در همه شهرستان‌های استان توزیع کرده ایم و علاوه بر آن شن کش و آتش بر و تجهیزات مخصوص مقابله با اطفای حریق در جنگلها مراتع به دهیاری‌ها وشوراهای اسلامی روستاها تحویل داده ایم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار آتش سوزی شدند افزود: امسال با توجه به بارش‌های موثر وکم سابقه باران، پوشش گیاهی بسیار مناسبی در مراتع این استان رویش داشته که با گرم شدن هوا این پوشش‌ها به تدریج خشک و با کم‌ترین بی احتیاطی دچار آتش سوزی می‌شود.

خزایی ادامه داد: در ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها مراتع  وجنگلهاعوامل انسانی نقش دارند و با هر آتش سوزی بیش از ۹۰ درصد موجودات زنده و پوشش گیاهان منطقه از بین می‌رود وخسارت ریست محیطی فراوانی به طبیعت وارد می شود.

 خزائی تصریح کرد: بدون شک مردم مهمترین وموثرین نقش را درحفاظت ازجنگلها ومراتع استان دارند وبدون همراهی مردم نمی توان از این سرمایه های ملی حفاظت کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید