Iranian Agriculture News Agency

سردخانه محصولات کشاورزی اسدآباد آماده افتتاح

​فرماندار شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر به منظور نگهداری محصولات کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سردخانه محصولات کشاورزی اسدآباد آماده افتتاح

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، مجید درویشی، اظهار کرد: پروژه سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر شهرستان واقع در شهرک صنعتی در حال حاضر دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با بهره برداری طرح برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه سرمایه گذار بخش خصوصی طرح فوق افزون بر پنج میلیارد تومان بدون استفاده از تسهیلات بانکی هزینه کرده اند، گفت: در حال حاضر ساختمان این سردخانه تکمیل شده و در حال نصب دستگاه، یخچال، آب، برق و گاز قرار دارد.

درویشی افزود: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد یک واحد سردخانه هم دارای فعالیت بوده که سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن محصول کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز و میوه در آن نگهداری و در زمان نیاز وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان محصولات ذخیره شده را با قیمت مناسب به کشورهای عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌کنند، تصریح کرد: بهره برداری و راه اندازی از دومین سردخانه شهرک صنعتی اسدآباد توسط بخش خصوصی نیز با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان از نقش مؤثری در نگهداری و ذخیره سازی محصولات و میوه جات تولیدی منطقه و ورود به بازار و تنظیم قیمت بازار خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید