Iranian Agriculture News Agency

تولید مرغ سایز در همدان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی سال جاری اجرای طرح تولید مرغ سایز در دستور کار این سازمان خواهد بود.

تولید مرغ سایز در همدان

علیرضا قراگوزلو به خبرنگار ایانا در همدان گفت: خرید تضمینی مرغ سایز به قیمت هر کیلو 14 هزار و 500 تومان برای تشویق تولیدکنندگان توسط وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ سایز با وزن‌های حدود یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600 گرم به‌منظور حفظ منافع ملی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اولویت جدی این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: البته مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان مرغ با وزن استاندارد (مرغ سایز) باید درنظر بگیریم که نخستین گام در این زمینه برداشته شده و طی مکاتباتی از سوی وزارتخانه به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، خواستار قیمت‌گذاری مناسب برای مرغ سایز شده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که این مهم در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار تصویب شده و اجرای آن به‌زودی عملیاتی می‌شود.

قراگوزلو با بیان اینکه مزایا و اهمیت پیاده‌سازی طرح مرغ سایز این‌روزها بیشتر احساس می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح مرغ سایز با وزن استاندارد (با وزن حدود 1500 تا 1600 گرم) از جنبه‌های مختلف بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم این موضوع را ازنظر ملی بررسی کنیم، با توجه به اینکه نهاده‌های دان مصرفی (70 درصد سویا و ذرت) برای تولید گوشت مرغ از خارج وارد می‌شود، با اجرای این طرح راندمان غذایی بیش از 10 درصد نسبت به شرایط فعلی بهبود می‌یابد و درعین‌حال از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری به‌عمل می‌آید.

قراگوزلو با اشاره به اینکه ازنظر تولیدکنندگان نیز بهبود راندمان غذایی، کاهش هزینه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش، کاهش تلفات و درکل بهبود بهره‌وری را به همراه دارد، گفت: مصرف‌کنندگان نیز از مزایای اجرای این طرح به‌طور کامل بهره‌مند خواهند شد، کاهش چربی درونی لاشه و قسمت‌های دورریز مرغ (پس از افزایش سن مرغ به بیش از 42 روز، حدود 17 درصد بافت مرغ را چربی احاطه می‌کند)، طعم لذیذ و خوش‌پخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و درنهایت صرفه اقتصادی بیشتر، ازجمله مزایای این طرح برای خانواده‌ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید