Iranian Agriculture News Agency

رها سازی ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و کپور و ماهی‌های زینتی در استخر‌های استان همدان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دومنظوره رها سازی شده، گفت: این میزان رها سازی در ۵۰ استخر دومنظوره همدان انجام شده است.

رها سازی ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و کپور و ماهی‌های زینتی در استخر‌های استان همدان

علی دولو مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار ایانا در همدان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه شیلات تنها به پرورش آبزیان اتکا نکرده است بلکه تلاش کرده با ایجاد صنایع مرتبط چرخه کامل تولید و بهره‌برداری بخش شیلات را در استان تکمیل کند که در این زمینه می‌توان به راه‌اندازی واحد بسته‌بندی آبزیان در شهرستان نهاوند و نیز بهره‌برداری از ۲ کارخانه خوراک آبزیان و نیز مزرعه پرورش کروکودیل در ملایر در آینده نزدیک اشاره کرد.

او با بیان اینکه امسال ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دومنظوره رها سازی شده، افزود: این میزان رها سازی در ۵۰ استخر دومنظوره همدان انجام شده است.

دولو اظهار داشت: همچنین امسال در ۵ مزرعه استان همدان ۱ میلیون قطعه بچه ماهی نیز رها سازی شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان استان همدان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی ۶ هزار و ۵۰۰ تن باشد، اظهار داشت: اگر بتوانیم مشکلات و موانع برای افزایش تولید را رفع کنیم افزایش تولید نیز خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به عملکرد بخش شیلات همدان در سال گذشته نسبت به مشابه سال ۹۷ ادامه داد: پارسال ۶ هزارو ۳۰ تن ماهی خوراکی قزل آلا و کپور تولید داشتیم و این میزان در سال ۹۷، ۵ هزار و ۹۸۰ تن بود.

دولو بیان کرد: در بخش ماهی‌های زینتی هم در سال گذشته ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه ماهی در قالب ۵۶ واحد تولیدی تولید داشته ایم که در این زمینه صادرات به شکل غیر مستقیم انجام شد.

وی به تولید ماهی قزل آلا چشم زده در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته ۳۵ میلیون قطعه تخم ریزی شده بود که از این میزان ۲۱ میلیون تن تولید داشتیم.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به میزان اشتغالزایی در این حوزه از جهاد کشاورزی گفت: پارسال در مجموع ۹۸ هزار و ۱۸۰ نفر بشکل مستقیم در استان اشتغالزایی شدند.

دولو با اشاره به بیماری ویروس کرونا یادآورشد: در شب عید امسال ۳۵ درصد کاهش در مصرف ماهی خوراکی داشتیم.

دولو تأکید کرد: استان همدان در زمینه تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا از استان‌های پیشرو در کشور است به گونه‌ای که در این زمینه در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید