Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح فراز در باغات انگور ملایر و رزن

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اجرای طرح فراز در باغ های انگور در شهرستان های ملایر و رزن خبر داد.

اجرای طرح فراز در باغات انگور ملایر و رزن

 

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، منصورر ضوانی جلال  در مراسم افتتاح دو طرح سرشاخه کاری درختان گردو و فراز در شهرستان رزن، اظهار کرد: از طرح های مهمی که در استان همدان به ویژه در شهرستان های ملایر و رزن  درحال اجراست، طرح داربستی کردن یا طرح فراز باغ های انگور است.

وی افزود: در سطح شهرستان رزن ۱۰ هکتار باغ انگور با الگوگیری از طرح فراز انجام می شود که هم اکنون این طرح در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۸۶ هکتار طرح فراز انجام شده است، ادامه داد: در طرح توسعه راهبردی استان در حوزه کشاورزی هر سال باید ۱۵۰ هکتار طرح فراز انجام شود که با زیرساخت هایی که انجام شده امیدواریم به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.

رضوانی جلال با اشاره به ویژگی های اجرای طرح فراز گفت: اجرای این طرح موجب افزایش کیفیت تولید افزایش میزان تولید می شود به طوریکه وقتی باغات ایستاده یا طرح فراز انجام می گیرد محصول آسیب نمی بیند و فرآوری آن راحت انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو را از دیگر طرح های جهاد استان برشمرد و یادآور شد: در این طرح ۱۲۰ هزار پیوندک برای درختان گردو انجام می شود.

وی هدف از این طرح را ایجاد محصول با کیفیت با راندمان تولید بیشتر از باغات سنتی عنوان کرد و ادامه داد: پیوندک های جدید در مقابل سرمازدگی مقاومت بالایی دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در استان همدان بیش از ۴۵ هزار پیوندک اجرا شده است و این طرح تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید