Iranian Agriculture News Agency

عدم همکاری مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بعد از گذشت چند سال از اجرای طرح بی خطرسازی زباله ها و پسماندهای عفونی و پزشکی و پیگیری های انجام شده مطب های ملایری حاضر به انجام همکاری با محیط زیست و سازمان پسماند برای بی خطرسازی پسماندها نیستند.

عدم همکاری مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی

به گزارش ایانا در همدان ، سیدعادل عربی درباره بی خطرسازی زباله های عفونی و پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: بعد از شیوع کروناویروس در جامعه نظارت بر بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی افزایش یافته و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان مسئول بی خطرسازی این پسماندها است.

وی با اشاره به خطرناک بودن عدم جداسازی پسماندهای عفونی در مطب ها بیان کرد: صحت سنجی از بی خطرسازی پسماندهای عفونی و زباله های پزشکی و انجام آزمایش های مربوطه به صورت فصلی و دوره ای انجام می شود.

عربی با بیان اینکه در زمینه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی پسماند مطب ها به طور کامل انجام نشده و مطب ها و کلینیک های ملایر حاضر به همکاری با محیط زیست و شهرداری برای بی خطرسازی زباله ها نیستند.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر آموزش منشی مطب ها درباره نحوه تفکیک و بسته بندی زباله ها و پسماندهای عفونی گفت: عمده پسماندهای عفونی مطب ها مربوط به شهرستان های همدان، نهاوند و ملایر بوده و بی خطرسازی این پسماندها در نهاوند و همدان انجام شده است.
وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان پسماند با یک شرکت فعال در زمینه بی خطرسازی زباله های پزشکی تفاهم نامه ای منعقد شد تا این شرکت به مطب های همدانی برای دفع زباله ها ی عفونی کمک کند، افزود: هیچ کدام از مطب ها و کلینیک های شهرستان ملایر حاضر به همکاری و انعقاد قرارداد با این شرکت نبودند و به این بهانه پسماندهای عفونی را به صورت غیرمجاز به شهرداری ها تحویل می دهند.
وی با بیان اینکه پسماندهای عفونی ممکن است چندین نفر را به بیماری مبتلا کند، تصریح کرد: عدم جداسازی این دسته از زباله ها با توجه به افزایش زباله گردها باعث می شود تا زباله گردها و نیروهای خدماتی شهرداری هنگام جست‌وجو با مواد پزشکی آلوده تماس داشته باشند و دچار بیماری های عفونی، خونی و خطرناک شوند.
عربی در پایان با اشاره به شرایط کنونی جامعه و شیوع کروناویروس بیان کرد: عدم همکاری مطب های ملایری در زمینه بی خطرسازی پسماندهای عفونی در شرایط امروزی باعث گسترش شیوع کروناویروس خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید