Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات مبارزه با سن غلات در سطح مزارع شهرستان بهار

​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز اجرای طرح مبارزه با سن در سطح مزارع غلات این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار زیر کشت گندم و جو رفته است.

آغاز عملیات مبارزه با سن غلات در سطح مزارع شهرستان بهار

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان اضافه کرد: طی سال زراعی جاری بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار زیر کشت گندم و جو رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته تغییری نداشته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر عوامل طبیعی نظیر بارش نزولات جوی و شرایط آب و هوایی، مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات نیز بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم دارد و عدم توجه به مبارزه با آن می‌تواند محصول یک مزرعه را به طور کامل نابود کند.

اکبری گفت: مراکز دولتی خرید تضمینی گندم محصولاتی که بیش از ۲ درصد سن زدگی داشته باشد را خریداری نمی‌کنند و این امر لزوم مبارزه جدی کشاورزان با این آفت را می‌رساند.

وی تصریح کرد: سال گذشته کار مبارزه به آفت سن غلات در شهرستان بهار با موفقیت همراه بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تأکید کرد: تمامی کشاورزان باید در مبارزه با آفت سن مشارکت داشته باشند چرا که اگر مزرعه‌ای سمپاشی نشود، آفت از آن مزرعه به سایر مزارع حرکت کرده و با تکثیر، به محصول دیگر کشاورزان آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند با دریافت مشاوره از کلینیک‌های گیاه پزشکی خصوصی و مراکز ترویجی بخش دولتی، نسبت به مبارزه با آفت سن غلات اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید