Iranian Agriculture News Agency

به همت اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان صورت می گیرد ؛

آغاز طرح سرشاخه کاری باغات گردو

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از آغاز طرح سرشاخه کاری باغات گردو در سطح استان همدان توسط اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی خبر داد.

آغاز طرح سرشاخه کاری باغات گردو

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان گفت: طی عقد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی استان ،اتحادیه تعاونی تولید روستایی طرح۱۰۰ هزار پیوند سرشاخه کاری را اجرا می کند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری در سطح باغات استان و بخصوص شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت و برند اصلی گردو در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و عدم یکنواختی محصول تولید شده از دلایل مهم برای انجام طرح سرشاخه کاری در استان همدان و شهرستان تویسرکان است.

وی افزود: اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان با سرمایه گذاری قابل توجه و بهره گیری از دانش علمی روز در ایجاد زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک گواهی شده گردو ، گام مهمی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان برداشته است.

وی یادآور شد:زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک اتحادیه تعاونی تولید روستایی نه تنها نیاز استان همدان بلکه بخش عظیمی از کشور را از واردات پیوندک و نهال‌های خارجی بی‌نیاز می کند و  در آینده می‌توان بخشی از نهال‌های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید