Iranian Agriculture News Agency

افزایش بهره‌وری راهکار تحقق جهش تولید است

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت:افزایش بهره وری راهکاری اساسی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است.

افزایش بهره‌وری راهکار تحقق جهش تولید است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان‏، مجید مسلمی‌راد افزود: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده بنابراین شبکه تشکلهای تحت پوشش تعاون روستایی بایست در راستای تحقق این عنوان برنامه عملیاتی و راهکارهای اجرایی ارایه دهند.

وی افزود: افزایش بهره وری از مهمترین راهبرد های تعاونی ها در جهش تولید در بخش کشاورزی محسوب می شود که در سطح تعاونی های تولید و روستایی در حال پیگیری است.

مسلمی راد اضافه کرد: در سال زراعی جاری در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش تعاونی تولید در سطح استان همدان با همکاری سه جانبه کشاورزان، تعاونی و فارغ التحصیلان کشاورزی ،طرح ارتقاء بهره وری در حال اجرا است که در سال جدید سطح پوشش این طرح افزایش خواهد یافت.

وی همراهی تعاونی ها از مزرعه تا بازار با بهره برداران را در بخش کشاورزی در جهش تولید امری موثر عنوان کرد و ادامه داد: تعاونی ها در تمامی مراحل تولید از توزیع نهاده ها تا داشت و برداشت محصول باید برای بهره برداران برنامه داشته باشند.

مسلمی‌راد افزود: خرید توافقی محصولات کشاورزی نیز با هدف کاهش واسطه گری از سیاست های مهم تعاون روستایی است که تشکل ها بایست در این راستا حرکت کنند و هر سال میزان خرید توافقی را افزایش دهند.

وی در ادامه بر واگذاری تصدی گری های غیرحاکمیتی بخش کشاورزی به تشکل ها تاکید کرد و افزود: در سال جهش تولید تعاونی ها نیز باید نسبت به روز آمد ساختن خود اقدام کنند به فعالیت های اقتصادی جدید مطابق با منافع بهره برداران و توسعه بخش کشاورزی روی آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید