Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۷۰ تا ۷۵ هزار تن مرغ در استان همدان

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی استان همدان گفت: سالانه ۷۰ تا ۷۵ هزار تن مرغ در ۵۳۰ مرغداری گوشتی فعال در سطح استان همدان، تولید و روانه بازار مصرف می شود

تولید سالانه ۷۰ تا ۷۵ هزار تن مرغ در استان همدان

 

داوود شعبانلو در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ایانا افزود: تولید مرغ به عنوان یک محصول ضروری، مهم و با اهمیتی برای جامعه مصرف تلقی می شود و این پروتئین حیوانی نقش مهمی در بین مصرف کنندگان دارد.

وی ادامه داد: در سطح استان همدان شهرستان های تویسرکان و بهار رتبه های نخست در تولید مرغ را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: : گرچه میزان تولید مرغ به طور معمول خطی و ثابت است، اما مصرف آن در مقاطعی همچون روزهای پایانی سال و اعیاد مختلف و یا ماه مبارک رمضان افزایش می یابد و دارای نوسان است، بنابراین مرغداران برای تأمین مرغ مورد نیاز جامعه در ماه هایی دست به تولید بیشتری می زنند که امری طبیعی است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان همدان افزود: در ماه های دی و بهمن سال گذشته در استان به ترتیب سه میلیون و ۶۰۰ هزار و سه ملیون قطعه مرغ تولید شد تا در پایان سال با کمبودی در این باره مواجه نشویم، اما کرونا به عنوان یک بحران کشوری و البته بحرانی جهانی دست مرغداران ما را برای فروش تولیدات خود بست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی استان همدان تأکید کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده برای مرغداران هم اکنون دستورات لازم برای خرید مرغ از مرغداران استان صادر شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید