Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح ارتقاء بهره وری در 4 هزار هکتار از اراضی استان همدان

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طرح ارتقا بهره وری محصولات کشاورزی در نظام‌های بهره برداری در سطح حدود ۴ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش تعاونی‌های تولید در حال اجرا است.

 

رضا عباسی در گفت‌گو با خبرنگار ایانا در همدان اضافه کرد: طرح ارتقا بهره وری محصولات کشاورزی در نظام‌های بهره‌برداری استان همدان در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از اهداف اساسی تشکیل تعاونی‌های تولید روستایی ارتقای بهره وری عوامل تولید است که این مهم از دو راه پشتیبانی تولید و مدیریت تولید محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: پشتیبانی تولید از طریق تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز اعضا و مدیریت تولید با دخالت تعاونی در مراحل مختلف تولید صورت می‌گیرد که سبب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی خواهد شد.

عباسی اظهار کرد: عملکرد محصولات کشاورزی بهره برداران نمونه و نخبه در مقایسه با بهره برداران عادی اختلاف قابل ملاحظه‌ای دارد که بخش عمده آن ناشی از ضعف در مدیریت تولید است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان  یادآور شد: اجرای طرح ارتقای بهره وری محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر در سطح تعاونی‌های تولید استان همدان آغاز شده و هدف آن به حداقل رساندن فاصله تولید کشاورز پیشرو و سایر کشاورزان است.

وی گفت: تلاش شده ضمن شناسایی نقاط ضعف و اصلاح روش‌های نادرست، عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یابد.

عباسی با بیان اینکه در این طرح تیمی متشکل از تعاونی تولید، بهره بردار عضو تعاونی، کارشناس، محقق و کشاورز نمونه حضور دارند، گفت: با عقد قراردادی سه جانبه بین کشاورز، تعاونی و کارشناس مراحل مختلف تولید از آماده سازی زمین تا زمان برداشت به دقت مورد نظارت و رصد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید