Iranian Agriculture News Agency

تولید شیر و گوشت در استان افزایش یافت

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید شیر و گوشت در استان همدان نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان، روح‌الله خدارحمی در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه پیش بینی می‌ شود امسال 397 هزار تن شیر در استان همدان تولید شود که نسبت به سال گذشته 22 هزار تن افزایش خواهد داشت،  افزود: تولید گوشت قرمز نیز 32 هزار تن پیش بینی می‌ شود که نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: 379 هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و 374 هزار رأس دام سبک در استان همدان وجود دارد ، همچنین  660 هزار رأس دام سبک و یک هزار و 500 رأس دام سنگین عشایر وجود دارد .

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید کنستانتره در همدان نیز 70 هزار تن پیش بینی می‌شود که 10 هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت تصریح کرد: بر اساس اقداماتی که در حوزه اصلاح نژادی، بهبود تغذیه، مدیریت گله و ... انجام شده است این افزایش تولیدات را شاهد هستیم.

خدارحمی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر در استان همدان 115 لیتر است ادامه داد: کل مصرف شیر استان حدود 199 هزار و 897 تن است که  حدود 175 هزار تن مازاد تولید استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان  21 هزار تن  گوشت قرمز مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار تن مازاد  گوشت قرمز در استان همدان تولید می‌شود که  به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید