Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان گفت؛

توزیع بیش از 2 هزارو 600 تن نهاده برای دام‌های سبک استان

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان گفت: بیش از 2 هزار و 600 تن نهاده برای دام‌های سبک استان توزیع شده است.

 

بهروز ورمزیار در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه تعاونی دام سبک استان همدان در خرداد ماه امسال کار خود را آغاز کرده ، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اعضای اتحادیه به 150 دامدار رسیده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که وجود یک تعاونی برای حمایت از دام سبک در استان احساس می‌شد، اقدام به تأسیس این تعاونی کردیم.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه این شرکت به صورت استانی ثبت شده و مترادف با اتحادیه است ادامه داد: سراسر استان با مرکزیت شهرستان همدان توسط این تعاونی حمایت می‌شود.

ورمزیار خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این اتحادیه زیر مجموعه اتحادیه دام سبک کشور و عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور نیز قرار دارد.

وی در ادامه به اقدامات دیگر این اتحادیه چون تهیه بیمه عمر برای دامداران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 150 دامدار اعضای این اتحادیه هستند.

 مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان  تصریح کرد: اتحادیه دام سبک به توزیع نهاده‌هایی چون ذرت، جو، سویا و سبوس را بین دامداران می‌پردازد.

ورمزیار با اشاره به اینکه در 9 ماهه گذشته بالغ بر 900 تن سبوس، بیش از یک هزار و 200 تن جو، 400 تن ذرت و 100 تن سویا توزیع شده است ادامه داد: این تعاونی به صورت تخصصی دام سبک را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات تخصصی در حوزه دام سبک نیز توسط این تعاونی انجام می‌شود گفت: یکی از این اقدامات که با همکاری یک شرکت انجام می‌شود، همزمان سازی سنتز نژادی است که دامداران را به پرورش نژادهای پر بازده سوق می‌دهد.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه گوسفندان بومی  با نژاد رومانف کانادایی تلقیح مصنوعی انجام می‌شود اظهار کرد: این محصول جدید قیمت بالاتری دارند و پربازده‌تر می‌شوند.

ورمزیار با بیان اینکه مجری هویت گذاری دام سبک در همدان هستیم تصریح کرد: این اقدام ارزشمند برای جلوگیری از قاچاق دام در سطح استان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید