Iranian Agriculture News Agency

محمدی:

رصدخانه بخش کشاورزی راه اندازی می شود

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی رصدخانه بخش کشاورزی خبر داد.

رصدخانه بخش کشاورزی راه اندازی می شود

ب‌ه گزارش خبرنگار ایانا در همدان، هوشنگ محمدی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، در آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از آمار و اطلاعات بخش کشاورزی رنج می بریم و اگر توزیع یارانه ها و نهاده ها دچار بحران شود به دلیل اطلاعات و داده و آمارهاست، اظهار کرد: سامانه های بخش کشاورزی با تعدد مواجه بوده که این امر موجب سردرگمی کشاورزان شده است که به همین منظور ایجاد رصد خانه کشاورزی انجام گرفته و  تشکیلات آن  راه اندازی شده است.

محمدی با بیان اینکه برای بخش کشاورزی و تولیدکنندگان پنج قدم مهم و محوری را که هر روزه رصد می‌شود در برنامه داریم تصریح کرد: امنیت غذایی ،ایجاد رصدخانه اطلاعات کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخلات دیپلماسی غذایی پنج قدم مهم و محوری بوده که در برنامه وزارت جهاد کشاورزی است و هر روزه رصد و پیگیری می‌‌شود. 

 وی یادآور شد: 70 درصد تولید کشور در 15  استان کشور انجام می‌شود و استان همدان یکی از استان های 15 گانه و جز 10 استان اول کشور به شمار می‌رود و دارای سالیانه 5 میلیون تن محصولات بخش کشاورزی در عرصه غذایی کشور است؛ نگاه ما به بخش کشاورزی استان همدان نگاه ملی است و این استان در بسیاری از تولیدات از جمله سیب زمینی ،گردو...نیاز کل کشور را تأمین می‌کند. 

محمدی با بیان اینکه در جذب نیروی انسانی  استان همدان در جذب ناظرین متخصصین بخش کشاورزی با جدب 120 نیرو  کمترین نیرو را جذب کرده افزود:  

موصوع نیروی انسانی بخش کشاورزی استان را در دستور پیگیری قرار می‌دهیم. 

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل ها و تعاونی ها  به عنوان یکی از محوری ترین موضوعات جهاد کشاورزی در ادامه گفت: بیش از 4.5 نفر تولید کننده  بخش کشاورزی در سطح کشور فعالیت دارند و 95 درصد امورات کشاورزی را کشاورزان و تولید کنندگان انجام می دهند. 

مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها  در ادامه گفت: یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد در دولت سیزدهم برنامه ریزی برای رسیدن به اقتدار امنیت غذایی بوده چرا که با اقتدار امنیت غدایی در سایه اقتدار امنیت نظامی به اقتدار ملی می توان رسید و با اقتدار غذایی اشتغال و ارز آوری و امنیت غذایی پایدار حاصل می‌شود. 

وی همچنین با بیان اینکه  در دنیا و کشورهای پیشرفته چهار برابریارانه  پیدا و پنهان جمهوری اسلامی برای کشاورزی یارانه می دهند تصریح کرد:با فره جهادی می‌توان برای رسیدن به اقتدار امنیت غذایی در کنار امنیت نظامی تلاش کرد و ما می‌توانیم. 

محمدی با تاکید بر اینکه با مدیریت و فرهنگ جهادی می شود اقدامات اساسی و هوشمندسازی کشاورزی را رقم زد و  یک بار برای همیشه بسیاری از پرونده ها بخش کشاورزی  را جمع کرد یاد آور شد:باید با جهاد و حفط کرامت انسانی برای سفره مردم تلاش کنیم شاهد بودیم برای توزیع مرغ منجمد و گوشت  تا چندی پیش مردم درصف  می ایستادند  اما امروز با توزیع هوشمند ،کالا درب منزل به  دستشان  می رسد.

بیش از 50 درصد پست سازمانی جهادکشاورزی استان همدان خالی است

معاون توسعه ومنابع استانداری همدان هم گفت:متاسفانه بیش از 50پست سازمانی جهادکشاورزی استان خالی است که امیدواریم وزارت جهادکشاورزی در حل این مشکل همکاری های لازم را داشته باشند.

میرصفدری با بیان اینکه دولت سیزدهم در حل معیشت مردم برنامه‌های خوبی در دستور کار دارند که باید همه ما برای به سرانجام‌ رسیدن آن کمک کنیم افزود: دولت در بحث  حل مشکلات مردم تمام توان خود را بکار گرفته است و حل مشکلات را به خارج از کشور گره نزده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: متاسفانه مهاجرت روستاییان به شهر ها زیاد شده تا جایی که بیش از 85 درصد مردم‌ در شهرها و تنها 15 درصد در روستا سکونت دارند.

احمد رضا فلاحی افزود: امروز دشمنان قسم خورده نظام در تلاش هستند که زحمات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم کم رنگ و ناچیز جلوه دهند که به هنبن منظور باید عملکرد نظام و دستاوردهای نظام‌جمهوری اسلامی برای مردم بویژه روستاییان تبیین شود. 

در پایان حکم انتصاب سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به  غلامحسین تقوی ابلاغ و از زحمات و تلاش های ارزنده منصور رضوانی جلال قدردانی و تقدیر به عمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر، رئیس شورای شهر ملایر، رئیس نظام مهندسی ساختمان ملایر ،مسئول اداره راه شهرستان ملایر، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان، معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی همدان ،مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر را  از جمله سوابق غلام حسین تقوی می توان برشمرد ضمن اینکه  آخرین سمت وی معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید