Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

لزوم ایجاد باراندازهای کشاورزی و تضمین خرید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از لزوم ایجاد باراندازهای کشاورزی و تضمین خرید محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

لزوم ایجاد باراندازهای کشاورزی و تضمین خرید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان ، علی باقرزاده در حاشیه بازدید سیدجواد ساداتی نژاد ‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی از ظرفیتهای بخش کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: تاکنون 169 فقره پروانه بهره برداری واحدهای صنایع بسته بندی را به متقاضیان داده و 4 هزار نفر دراین واحدها مشغول بکار هستند.

وی همچنین افزود: واحدهای صنایع بسته بندی می توانند یک میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی رادرحوزه شیلاتی، دامی ، گلخانه ای و باغی جذب کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: 511 پروانه جدید واحدهای صنایع بسته بندی در حال صدور می باشد، که با شروع بکار آنها حدود 10 هزار نفر مشغول بکار می شوند وعملیات اجرایی 120  واحد آن در حال انجام می باشد.

باقرزاده تاکید کرد: صنایع بسته بندی استان روند رو به رشدی داشته و دربحث شیلات شرایط خاص بوده، درخواست سرمایه گذاری در آن زیاد می باشد.

وی همچنین در خصوص باراندازهای کشاورزی گفت: در صورت وجود باراندازها کشاورزان استان دیگر نیاز به دلالان نداشته و بحران  قیمت محصولات کشاورزی در استان کاهش پیدا می کند.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر مجوز بارانداز در شهرستان رودان صادر شده و عملیات اجرایی یک پایانه صادراتی در اسکله شهیدرجایی نیزآغاز شده ،حداقل برای هر منطقه یک بارانداز مناسب با سردخانه نیاز داشته تا دغدغه های کشاورز را از بین ببریم و خرید محصول کشاورز تضمین شود.

باقرزاده تاکید کرد: تسهیلات کم بهره جهت راه اندازی ای واحدها بایستی درنظرگرفته شود.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه شیلات نیز در صورت عملکرد خوب بایستی زیرساختهای برق راتامین کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد:بایستی به بحث حفاظت ذخایر آبزیان نیز کمک شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید