Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در بازدید از کارخانه تن ماهی بندرعباس و کارخانه کارتن سازی وبسته بندی خرما مطرح کرد:

کشاورزی ۳ برابر نفت ارزآوری دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جدید بحث کشاورزی دریا محور یکی از اصول مهم می باشد، ظرفیت کشاورزی ما این است که حداقل 3 برابر نفت میتواند به ما ارز بدهد.

کشاورزی ۳ برابر نفت ارزآوری دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که از کارخانه تن ماهی بندرعباس و کارخانه کارتن سازی وبسته بندی خرما در استان هرمزگان داشت ، اظهار کرد: در حال حاضر نگاه به حوزه شیلات به صورت ویژه  بوده و با طرحی که هفته آینده به صحن مجلس می آید بحث سرمایه گذاری و بازار محصولات کشاورزی مرتفع شده است.

وی افزود: در حذف بروکراسی نیز چند ین ماده در این طرح آورده که به عبارتی بایستی هر مجوزی 5 روزه توسط نظام صنفی یا نظام دامپزشکی داده شودو سعی شده مراحل را کم کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای پشتیبانی و رفع موانع شهرستان نیز در این طرح دیده شده، قانون خوبی بوده و بخشی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان را مرتفع میکند. در این قانون وزارت جهاد در خصوص قیمت تعیین و تکلیف میکند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای گام سوم آماده می شویم ، ابراز داشت: طرح مذکور در حوزه جهش تولید تا شهریورماه آماده خواهد شد که مسائل مربوط به مولدها، ذخیره سازی دریا ، صنایع تبدیلی و تولید درهمه بخشها بوده که انشالله در 4 بخش تدوین شده و 50 درصد آن نیز اماده است.

به گفته وی، در قانون جدید بحث کشاورزی دریا محور یکی از اصول مهم می باشد، ظرفیت کشاورزی ما این است که حداقل 3 برابر نفت میتواند به ما ارز بدهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها ظرفیت ماهی در قفس درکشور می تواند 50 درصد نفت به ما ارز دهد و ما همیشه از این ظرفیتها غفلت کردیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید