Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در بازدید از بندر صیادی شهرستان بندرعباس :

تولید ۱۸۰ هزار تنی و یک میلیارد دلار درآمدزایی پرورش میگو در آینده

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: با دارا بودن پتانسیلها و بررسی ها انجام شده در زمینه پرورش میگو در آینده به تولید 180 هزار تن و یک میلیارد دلار درآمدزایی می رسیم.

تولید ۱۸۰ هزار تنی و یک میلیارد دلار درآمدزایی پرورش میگو در آینده

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، علی باقرزاده همائی در بازدیدی که با حضور سید ساداتی نژاد ‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی از بندر صیادی شهرستان بندرعباس انجام شد، اظهار کرد:  هرمزگان یکی از پتانسیلهای بسیار عظیم پرورش میگو را در جنوب کشور دارا بوده که با مطالعاتی که دردهه 80 انجام شده بیش از 50 هزار هکتار در حال ساخت می باشد، 10 هزار هکتار مجوز داده شده و 13 هزار هکتار نیز دراختیار شرکت شهرکهای کشاورزی است.

وی افزود: با دارا بودن این پتانسیلها و بررسی ها انجام شده در زمینه پرورش میگو در آینده به تولید 180 هزار تن و یک میلیارد دلار درآمدزایی می رسیم.

باقرزاده ادامه داد: با این روند حدود 140 هزار شغل برای ساحل نشینان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه این سایت شامل 16 مزرعه 21 هکتاری می باشد، گفت: حدود 50 روز ازذخیره سازی گذاشته و بزودی میگوی پرورشی برداشت می شود.

به گفته وی ، استان هرمزگان قابلیت دو دوره پرورش را داشته که از جمله مزایایی است که نسبت به سایر استانهای دیگری که پرورش میگو را دارند را شامل می شود و اقتصادی بودن طرح را توجیح می کند.

باقرزاده در ادامه تامین برق سایتهای پرورش را مشکل عمده سد راه توسعه این صنعت  دانست و افزود: دردنیا حدود 10 تن در هکتار میگو پرورش می شود که ما بدون برق می توانیم در نهایت 2 تن تولید کنیم. جاهای که برق وجود دارد تا 6 تن نیز تولید و در دو کراپ 10 تن تولید داریم.

به گفته وی، در صورت حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس و نمایندگان مجلس از طریق ایجاد زیرساختهای مهمی همچون برق می توان کمک بسیاری به این صنعت رو به رشد در کشور کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه های برای تولید متراکم ، غیرمتراکم و استفاده کمتر از زمین و آب وتولید 30 تا 50 تن در هکتار را نیز داشته که در مرحله تحقیقاتی و پژوهشی در استان در حال انجام می باشد. اگر مشکل برق مزارع مرتفع شود تولید اقتصادی تر بوده و افزایش راندمان تولید را خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 3 مرکز ذخایر بازسازی در غرب ، شرق و مرکز این استان بنا بود در بودجه 1400 قرار گیرد ،ژاپن حدود 100 سال اینکار را انجام می دهد؛ ما از دریا برداشت می کنیم و اگر نتوانیم با ایجاد زیستگاه‌ها دریا را بازسازی کنیم در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید