Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد در سفر به هرمزگان مطرح کرد:

ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی جهت ساماندهی حوزه بازار

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی از ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی ایران جهت ساماندهی حوزه بازار و تجارت با تمرکز بازرگانی در وزارت جهادکشاورزی و صمت خبر داد.

ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی جهت ساماندهی حوزه بازار

‌‎به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، سید جواد ساداتی نژاد ‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مزارع پرورش میگو در بندرعباس گفت:  در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حوزه تحول کشاورزی کشور یک طرح با 5 گام را تعریف کردیم که در سال 92 گام اول در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی بوده که به انجام رسیده است.

وی افزود: گام دوم این طرح در خصوص پشتیبانی، تولید و رفع موانع محصولات کشاورزی بوده که به بحث ساختار سازی ، بازار و رفع موانع مجوزها می باشد که در دستور صحن مجلس است.

‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال آماده سازی جهت طرح گام سوم حوزه تحول در بحث شیلات و آبزی پروری هستیم.

ساداتی نژاد ابراز داشت: در کشور 6 هزار و 400 کیلومتر ساحل داریم اما 48 درصد تولید در استان‌های داخلی است که آمار نشان می دهد در حوزه ساحل از طرفیت ها بخوبی استفاده نشده است.

وی همچنین گفت: مطالعات نشان می دهد حجم زیادی از اشتغال ، تولید و ثروت در حوزه آبزی پروری در کشور وجود دارد که برای تحقق آن به ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت و تسهیلات نیاز است.

‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بازدید بیشتر با هدف حوزه شیلات بوده و امیدواریم تا شهریورماه که گام سوم طرح جهش آماده می شود بتوانیم با کمک بخش خصوصی ، تسهیلاتی و زیرساختی در حوزه شیلات وآبزی پروری در کشور اتفاق بزرگی بیافتد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروز بازدید خوبی از مزارع پرورش میگو انجام شد، افزود: مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌ها و تامین برق و مولد وجود دارد که امیدواریم بتوانیم مشکلات این حوزه را مرتفع کرده و اتفاق خوبی را در این حوزه خلق کنیم.

وی با اشاره این که در حوزه تجارت محصولات کشاورزی در داخل و خارج دچار مشکل هستیم و ساختار مناسبی در این حوزه وجود  ندارد، ادامه داد: در طول سال حدود  40 هزار میلیون تومان ضایعات کشاورزی داریم، 13 میلیارد مترمکعب آب استفاده و هزینه شده است.

‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود: در خرید تضمینی محصولات کشاورزی که سال گذشته انجام شد بحث خرید محصولات اساسی بود و در سایر حوزه‌ها باید بازار و تجارت را ساماندهی می‌کردیم لذا در طرح هفته آینده که به صحن مجلس می‌آید سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی ایران با تمرکز بازرگانی در وزارت جهادکشاورزی و صمت ایجاد می شود که می تواند ساماندهی حوزه بازار و تجارت را پوشش دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید