Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح سازگاری رقم جدید خرما در هرمزگان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان از اجرای طرح سازگاری رقم جدید خرما در استان به نام بریم سفید خبر داد.

اجرای طرح سازگاری رقم جدید خرما در هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان،گفت: طرح سازگاری رقم جدید خرما در استان به نام بریم سفید اجرا می شود.

 وی در ادامه افزود : با هماهنگی دفتر میوه های گرمسیری معاونت باغبانی و پژوهشکده خرما و‌ میوه های گرمسیری تعداد ۵۰ اصله پاجوش از این رقم به منطقه حاجی آباد ارسال شده که در قالب طرح سازگاری توسط باغداران پیشرو اجرا خواهد شد.

 مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه رقم خرمای بریم سفید از نوع خرمای نیمه خشک است که مخصوص مناطق گرم و‌خشک است، تصریح کرد: خرمای بریم از شیره کم، اندازه متوسط و بیضی شکل، و پوست چروکیده ای برخوردار بوده و در طیف رنگ های قهوه ای روشن تا تیره وجود دارد.

گرگیج ادامه داد: از جمله خواص خرما بریم می توان به میزان فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان بالای آن و سایر مواد معدنی و ویتامین ها اشاره کرد.

به گفته وی، مصرف این خرما به دلیل داشتن فیبر بالا در درمان مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و یبوست بسیار موثر بوده و در دفع کرم های انگلی معده و روده بسیار تاثیرگذار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه این نوع خرما به دلیل داشتن میزان پروتئین و آنتی اکسیدان بالا در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها، تنظیم سوخت و ساز بدن، بهبود عملکرد عضلات و ماهیچه ها بسیار مفید و موثر می باشد، خاطرنشان ساخت: خرما بریم از لحاظ شکل ظاهری، خواص و طعم و مزه شباهت بسیار زیادی به خرما پیارم دارد و از لحاظ درصد مواد مغذی تقریبا با خرمای پیارم صادراتی برابری می کند.

گفتنی است؛ این خرما به دلیل شیره کم و طعم شیرینی ملایم و مطلوبی که دارد و همچنین شرایط نگهداری، بسته بندی و حمل و نقل آسان و راحت، نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای بین المللی نیز طرفداران بیشماری را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید