Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری کشور و مدیر کل شیلات هرمزگان صورت گرفت:

نشست هم‌اندیشی توسعه صید و صیادی مسئولانه در هرمزگان

با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری کشور، مدیر کل شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و همه کارکنان حوزه معاونت صید و بنادر ماهیگیری استان نشست هم اندیشی توسعه صید و صیادی مسئولانه در هرمزگان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی توسعه صید و صیادی مسئولانه در هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، در این نشست مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به  توان بالای شیلات استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی گفت: استان هرمزگان همواره با بهره برداری درست از ظرفیت های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشور مطرح بوده است که در سالهای اخیر توانسته با اقدامات صورت گرفته،رتبه اول صید کشور نیز به دست آورد.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اداره کل شیلات استان، سارمان شیلات ایران و جامعه صیادی در اجرای سیاست ‌ها و اهداف صید و صیادی اصولی و پایدار  برقرار است، گفت: خوشبختانه تخصیص مجوزهای صیادی به جامعه صیادی شرق استان، جزایر و بانوان صیاد هنگامی به خوبی صورت پذیرفته است.

وی توسعه صید فراساحلی و آب‌های دور،ساماندهی بنادر صیادی، استفاده از ظرفیت‌های موجود صید و صیادی درتوسعه آبزی پروری، سوق دادن جامعه صیادی به سوی آبزی‌پروری در راستای کاهش فشار بر ذخایر، تشدید برخوردها با صید غیر مجاز، توسعه صید اصولی و پایدار، ارتقای مشارکت جامعه صیادی در مسئولیت‌های اجتماعی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های صید ساردین ماهیان و ... را تنها بخشی از اقدامات خوب شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی خواند.

دریایی همچنین تعین معیارهای آلودگی‌های زیست محیطی دریا در راستای جبران خسارت به ذخایر آبزیان، نظارت بر هزینه کرد بنادر، پیگیری برگزاری جلسات هیئت امنای بنادر صیادی، ارتقای سطح ایمنی بنادر صیادی با ارتقای  سیستم های اطفا حریق، ارتقای آموزش جامعه صیادی،  و ... را از اهم موارد مطرح شده در این نشست خواند.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات کشور با بیان اینکه اقدامت شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی در دور مدیریتی جدید بسیار رضایت بخش و در راستای سیاست‌های سازمان شیلات بوده است، گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان باوجود ظرفیت‌های عظیم صید و صیادی در این مدت با کمترین مشکلات در این حوزه روبرو بوده‌ایم.

سید پرویز محبی با بیان اینکه استان هرمزگان در بحث صید و صیادی و بهره‌برداری از بنادر صیادی  می‌تواند الگوی  مناسبی برای کشور باشد، تصریح کرد: امید است با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شاهد رشد و توسعه در حوزه صید و صیادی استان بیش از پیش باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید