Iranian Agriculture News Agency

رییس جهادکشاورزی هرمزگان در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب:

استفاده از چاه‌های آب کشاورزی در تکثیر و پرورش آبزیان

برنامه‌ریزی جهت ایجاد ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در حاجی آباد

رییس جهادکشاورزی هرمزگان در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی گفت: از سرمایه گذاران تقاضا کرده تا با مشارکت در طرح ها در توسعه کشاورزی استان در سال جهش تولید سهیم باشند.

استفاده از چاه‌های آب کشاورزی در تکثیر و پرورش آبزیان

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، علی باقرزاده همایی در نشست حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی اظهار کرد: برنامه ریزی هایی جهت تامین آب زمین های کشاورزی در منطقه جاسک در حال انجام بوده که مقرر شده شرکت آب منطقه ای آب این اراضی راتامین نماید.

به گفته وی، در صورت تامین آب جهت اراضی کشاورزی در منطقه جاسک تحول عظیمی در این منطقه ایجاد شده و اشتغال خوبی را به ارمغان می آورد.

رییس جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه بایستی در الگوی کشت، روشهای کشت و سرمایه گذاری طرحها مطالعات لازم انجام گیرد تا با شکست مواجه نشوند، تصریح کرد: انشالله با برنامه ریزی که با شرکت آب منطقه ای در حال انجام است این طرح به زودی به نحو احسن اجرا می شود.

باقرزاده با تاکید بر اینکه از سالهای گذشته حدود 3  هزار هکتار از اراضی کشاورزی برنامه ریزی و مطالعات آن انجام شده و در قبال شرکتهای سهامی زراعی به مردم منطقه مذکور واگذار شده است، افزود:  با آمدن سرمایه گذاران جدید تقریبا در این اراضی محصولات کشاورزی کشت شده وامسال هم بالغ بر1300 هکتار آن به زیرکشت خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه کشتهای جدیدی درمنطقه در حال توسعه می باشد، ادامه داد : کشت دانه های روغنی، پنبه و جو در منطقه در حال ترویج بوده که انشالله سالهای آتی نیز کشاورزان بتوانند در منطقه از این الگواستفاده نمایند.

رییس جهادکشاورزی هرمزگان  با بیان اینکه بخش کشاورزی همانند سایر بخشها نیازمند سرمایه گذاری می باشد،خاطرنشان کرد: بایستی از سرمایه گذاران توانمند در این بخش استفاده کرد تا شاهد توسعه کشاورزی در استان باشیم.

باقرزاده همچنین ابراز داشت: در این نشست مقرر شد تا از 8 هزار حلقه چاه کشاورزی که در سطح  استان وجود دارد بتوانیم برای توسعه آبزی پروری استفاده کرده که در صورت موفقیت این طرح افزایش درآمدی برای کشاورزان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این طرح به بچه ماهی نیاز داشته که استاندار هرمزگان دستور راه اندازی مرکز تکثیر بچه ماهی را داده و با تاسیس این مرکز تکثیر بچه ماهی کمک بزرگی به صنعت آبزی پروری در استان خواهد شد.

رییس جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تولید سبزی و صیفی درفضای بسته از سیاستهای وزارت جهادکشاورزی بوده که دراین استان نیز دنبال می شود ، افزود: منطقه ای در حاجی آباد به میزان 2 هزار هکتار که از خط آب بندرعباس – سیرجان تامین آب آن نیز انجام می گیرد برای توسعه گلخانه در منطقه در نظر گرفته شده است ، مطالعات اقتصادی آن نیز انجام شده و منطقه با توجه به اینکه در مسیر خطوط انتقال آب ، برق و گاز بوده جهت احداث گلخانه مناسب بوده و تاسیسات زیربنایی آن نیز مهیا می باشد.

باقرزاده در پایان گفت: از سرمایه گذاران تقاضا کرده تا با مشارکت در این طرح ها در توسعه کشاورزی استان در سال جهش تولید سهیم باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید