Iranian Agriculture News Agency

بازدید استاندار هرمزگان از پروژه ۳۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین در میناب

فریدون همتی استاندار هرمزگان با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه 3700 هکتاری آبیاری نوین در شاخه شمالی میناب بازدید کرد.

بازدید استاندار هرمزگان از پروژه ۳۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین در میناب

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، صبح امروز فریدون همتی استاندار هرمزگان به همراه حسین رئیسی نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، علی باقرزاده همائی رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، مجید سلحشور سرپرست فرمانداری ویژه میناب، عباس مویدی  مدیر جهادکشاورزی میناب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه 3700 آبیاری نوین در شاخه شمالی میناب بازدید کردند. 

مویدی مدیر جهادکشاورزی میناب در حاشیه این بازدید، گفت: با انتقال و تخصیص حقابه پایدار از سد شمیل، طراحی و اجرای شبکه آبیاری نوین در سطح 3 هزار و 754 هکتار از اراضی پایاب شاخه شمالی شبکه میناب با اعتباری بالغ 90 میلیارد و با هدف ساماندهی، تجهیز و توسعه سامانه های نوین آبیاری در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تعاونی تولید تیرور و بخشی از اراضی تعاونی گوربند انجام شده است.

وی اظهار کرد: تا قبل از انتقال آب از سد شمیل، منابع آب محدوده طرح از سرریز مازاد سد استقلال و چاه ها تامین می گردید که با توجه به خشکسالی در دهه های اخیر و افت محسوس کیفی و کمی چاه های منطقه و عدم اطمینان از حقابه پایدار، عملا بخس وسیعی از اراضی بصورت آیش رها شده بود.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تحول عظیمی در توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی در منطقه و تامین امنیت غذایی بوجود آمده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید