Iranian Agriculture News Agency

توزیع عوامل بیولوژیک و غیر شیمیایی /ردیابی و پایش ۳۸ هزار هکتار از مزارع

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به توزیع عوامل بیولوژیک و غیر شیمیایی گفت: تا کنون در سطح 37 هزار و 900هکتار ا زمزارع وباغات عملیات ردیابی و پایش انجام شده است.

توزیع عوامل بیولوژیک و غیر شیمیایی /ردیابی و پایش ۳۸ هزار هکتار از مزارع

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، سیدعبدالرضا اشرف منصوری اظهار کرد: به منظور کنترل آفات ، بیماریهای گیاهی و کاهش مصرف سموم در مزارع و باغات و گلخانه ها علی الخصوص آفات و بیماریهایی که در گذشته جز عوامل ثانویه و درجه دوم بوده و طی چندین سال اخیر در حال تبدیل به آفات و بیماریهای درجه یک هستند و همچنین مقاومت برخی آفات و بیماریهای مهم به بخشی از سموم ، عوامل بیولوژیک و غیرشیمیایی از محل اعتبارات تخصیص یافته خریداری شده است.

وی همچنین افزود: عوامل بیولوژیک و غیرشیمیایی خریداری شده در اختیار شهرستانهای بندرعباس ، رودان ، میناب ، حاجی آباد ، پارسیان ، بستک ، خمیر ، بندرلنگه ، سیریک ، قشم ، جاسک ، بشاگرد و کیش قرار گرفته است.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان ابراز داشت: این عوامل غیرشیمیایی و بیولوژیک برای ردیابی ، پایش ، کنترل و پیش آگاهی از زمان صحیح ظهور آفات و همچنین تعیین پیک آفات مهم برای آفات مگس سفید ، زنجره نخیلات ، مینوز برگ مرکبات ، سرخرطومی حنایی خرما ، مگس جالیز ، شب پره مینوز سبزی و صیفی ، سوسک شاخدار خرما ، مگس میوه انبه ، کنار ، زیتون ، لارو کرم میوه خوار سبزی صیفی ، کرم گلوگاه انار ، زوال مرکبات ، ردیابی برخی آفات قرنطینه داخلی و خارجی در سطح گلخانه های حاجی آباد و رودان و باغات نخیلات و مرکبات در سطح کلیه شهرستانها توزیع و ردیابی شده است.

اشرف منصوری با اشاره به اینکه تا کنون در سطح 37 هزار و 900هکتار عملیات ردیابی و پایش انجام شده است، تاکید کرد: نظارت بر نحوه اجرا و مصرف صحیح توسط مدیریت حفظ نباتات در حال انجام می باشد .

وی ادامه داد: انتظار می رود با استفاده و نظارت بر مصرف صحیح ، جایگزینی مصرف سموم غیرشیمیایی به جای سموم شیمیایی پر خطر و همچنین ردیابی و پایش آفات و بیماریها ، آگاهی از زمان دقیق ظهور آفات و زمان خسارت آفات و بیماریها و زمان صحیح مبارزه ، جلوگیری از تعدد دفعات سمپاشی محصول سالم تولید شده در اختیار جامعه قرار گیرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید