Iranian Agriculture News Agency

صیادان جاسکی در دیدار با مدیر کل شیلات هرمزگان خواستار شدند:

برخورد با روش‌های صید مخرب و شناورهای غیر بومی در جاسک

​صیادان جاسک در دیدار با مدیرکل شیلات هرمزگان خواستار برخورد با قایق ها و لنج هایی که باروش های ترال، پرساین، پره اقدام به صید میکنند و همچنین شناورهای غیر بومی در شهرستان جاسک شدند.

برخورد با روش‌های صید مخرب و شناورهای غیر بومی در جاسک

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این دیدار که با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، مسئول حقوقی شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان جاسک برگزار شد  گفت: بدون شک برخورد با صید و صیادی غیر مجاز نیازمند همراهی همه دستگاه های ذی ربط و حمایت جامعه صیادی است.

عبدالرسول دریایی صید با روش های مخرب همچون پرساین، پره و ترال غیر مجاز توسط افراد سودجو را از مشکلات عمده صید و صیادی در منطقه جاسک خواند و افزود: متأسفانه هجوم شناورهای غیر مجاز از استان های همجوار و مبادرت به صید مخرب آنها در این منطقه از دیگر مشکلات صیادان جاسک است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به درخواست‌‌های مکرر صیادان و مسئولان شهرستان،از فرصت یک هفته‌ای به شناورهای بدون مجوز پس از اعلام فراخوان در این منطقه خبر داد و گفت: پس از اتمام این مدت مقرر شد یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان با همکاری سایر ارگانهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه‌های ذیربط و با پشتیبانی جامعه صیادی نسبت به جمع آوری و توقیف همه شناورهای غیر مجاز منطقه اقدام می کند.

دریایی با اشاره به ظرفیت‌های آبزی پروی از صیادان خواست تا در راستای کاهش فشار بر ذخایر و همچنین رونق تولید از صید و صیادی به سمت آبزی پروری روی آوردند.

اسماعیل خوش از نمایند گان جامعه صیادی حوزه جاسک در ادامه با بیان اینکه حرف همه صیادان برخورد با صید غیر و ترال کف لنج های سنتی است گفت: این صید خوارک ماهیان در سواحل ما رو نابود میکند و منجر به مهاجرت ماهیان از این منطقه به آب‌های کشورهای همسایه  و در نتیجه خالی شدن تور صیادان می‌شود.

خوش همچنین با تشکر از اختصاص 240 فقره مجوز صیادی به شهرستان جاسک گفت: این اقدام باعث ساماندهی و حمایت از جامعه صیادی خواهد شد.

رحیمی از نمایندگان صیادان شهرستان جاسک در ادامه این نشست ضمن تشکر و توجه مدیر کل شیلات هرمزگان و مسئولان شیلات هرمزگان به صورت ویژه به مشکلات جامعه صیادی گفت: آینده خوشی را در دوره جدید مدیریتی شیلات برای صیادان متصور هستیم که در فعالیت های اخیر اداره کل شیلات هرمزگان کاملا مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه افردای که اقدام به صید مخرب می کنند ،صیاد نیستند گفت: بدون شک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با امکانات موجود خود توان مقابله با این میزان از صید و صیادی غیر مجاز را ندارد،همچنین برخورد با ایشان را نیازمند عزم ملی در تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

این نماینده جامعه صیادای راه حل برون رفت از مشکلات صید غیر مجاز و روش های مخرب صید را همت خود صیادان خواند.

رحیمی با اشاره به اینکه آسیب های صید غیر مجاز به ویژه در روش های مخرب ترال،پره و پرساین جبران ناپذیر است گفت: پیش از مجوز صید و صیادی، حفاظت و حفظ ذخایر برای صیادان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد چرا که اگر آبزیان و ذخایر از بین بروند داشتن مجوز صید بی معنی و ناکارآمد است.

یوسف آراسته از دیگر نمایندگان جامعه صیادی شهرستان جاسک اتحاد جامعه صیادی در برخورد با صید غیر مجاز را لازمه برون رفت از این پدیده شوم خواند و گفت: ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و بی شک صید و صیادی اصولی لازمه پایدار بودن  صید و صیادی برای نسل های آینده است .

گفتنی است در این نشست دیگر نمایندگان جامعه صیادی و تعاونی های حاضر به بیان مسائل، مشکلات و نکته نظرات خود پرداختند و از سوی مسئولان شیلات هرمزگان با ایشان تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید