Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی هرمزگان:

تاثیر کاهش تصدی گری دستگاه‌های دولتی در خدمات موثر به ارباب رجوع

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: این سازمان، اجرای اصل 44 قانون اساسی در واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی را به عنوان یکی از اولویتهای مهم و اساسی قرار داده است.

تاثیر کاهش تصدی گری دستگاه‌های دولتی در خدمات موثر به ارباب رجوع

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، طهماسب غلامپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: در این مدت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با تقویت بخش خصوصی ، تعاونی و تشکل های مربوطه تلاش کرده تا زمینه لازم را برای این امر مهیا کند.

وی افزود: برنامه ریزی شده بخش اعظم فعالیت های تصدی گرایانه سازمان را که قابلیت واگذاری دارد به بخش خصوصی محول شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان همچنین ابراز داشت: وقتی وظایف تصدی گری واگذار می شود بایستی متناسب با این وضعیت، کوچک سازی و جایگاه سازی ساختار ها هم انجام و اصلاح شود.

غلامپور با بیان اینکه واگذاری برخی از کارها به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دستگاه‌های دولتی می تواند در روند سرعت چرخه کارها و خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع موثر واقع شود، تصریح کرد: با انجام این واگذاری ها ، از بروکراسی اداری و سر در گمی مراجعین کاسته خواهد شد.

به گفته وی، در راستای اجرای اصل 44 قانون و به جهت کاهش تصدی های بخش دولتی و کوچک سازی بدنه دولت در سازمان بخش عمده ای از فعالیت های بخش کشاورزی به بخش خصوصی واگذار می شود.

این مسوول در خصوص آثار و نتایج واگذاری تصدی ها خاطرنشان کرد: کاهش بار مالی دولت، خروج شرکت‌های واگذار شده از مقررات دولتی ، سهولت در اجرای عملیات ،توسعه و گسترش و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها خصوصی از دستاوردهای این واگذاری‌ها می با شد.

غلامپور در پایان با تاکید بر لزوم انجام فرایند اصولی و قانونی واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی خاطرنشان ساخت: تصدی گری به بخش خصوصی بایستی منافعی برای سازمان و کارکنان داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید