Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان:

بخش بزرگی از اقتصاد ایران می تواند متکی به دریا باشد

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، با بیان اینکه به برکت اقتصاد مقاومتی اقدامات مهمی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: امروز به واسطه اقداماتی که در عرصه های مختلف انجام شده قادر هستیم بسیاری از نیازهای ضروری خود را تأمین کنیم و در حقیقت واحدها و مدیران تولیدی و صنعتی سعی کردند از دل بحران و تحریم فرصت رشد و شکوفایی اقتصادی به وجود بیاورند.

بخش بزرگی از اقتصاد ایران می تواند متکی به دریا باشد

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران از حجم بسیار بزرگی برخوردار خواهد شد و از اقتصادهای بزرگ دنیا محسوب می شود گفت: حجم بالای اقتصاد کشور نشان می دهد که مدیران برای عبور از مشکلات اقتصادی و غلبه بر تحریم و محدودیت ها در حال فعالیت و برنامه ریزی هستند.

 وی اضافه کرد: اقتصاد استان هرمزگان دریامحور است و بخش بزرگی از اقتصاد ایران نیز می تواند متکی به دریا باشد لذا با توجه به ظرفیت های استان بایستی تمرکز اصلی در این استان و استان های ساحلی روی اقتصاد دریامحور باشد.

جهانگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی را به تلاش برای رفع مشکلات مردم و جلب اعتماد آنان فراخواند و گفت: مدیران و مسئولین دستگاه ها باید در وهله اول روحیه خود را حفظ کنند و خود را مرد این میدان بدانند و مطمئن باشند که با مدیریت مناسب و تدبیر می توان کشور را از مشکلاتی که آمریکا به وجود آورده عبور داد.

استاندار هرمزگان نیز طرح تولید جلبک در شرق استان را به‌عنوان یک طرح سرمایه گذاری قابل اتکا برای مقابله با شن های روان که معضل دیرینه مردم این مناطق است برشمرد و اضافه کرد: پرورش ماهی خاویاری نیز در چند نقطه از جمله حاجی‌آباد و رودان راه اندازی شده که طی بازدیدی که از مزارع پرورش ماهیان خاویاری داشتم نتایج خوبی حاصل شده و وزن ماهی خاویاری تولیدی در شهرستان رودان دوبرابر ماهیان پرورشی خاویاری در شمال کشور است.

همتی همچنین با اشاره به درخواست‌های متعدد برای سرمایه گذاری در استان، بیان داشت: رایزنی لازم برای ایجاد کارخانه فسفرینگ، اسید سولفاته و کودهای شیمیایی با شرکت ملی مس ایران انجام شده و در همین زمینه تفاهم نامه ای با وزارت صمت امضاء شده که اگر این سرمایه گذاری بزرگ انجام شود، کشور در زمینه تأمین کود شیمیایی بی نیاز خواهد شد که لازم است پس از راه اندازی این کارخانه و در راستای حمایت از سرمایه گذار این پروژه، دولت اجازه واردات کود شیمیایی را ندهد.

استاندار هرمزگان با اشاره سرمایه گذاری مطلوب در تأمین آب از طریق آب شیرین کن ها، گفت: با سرمایه گذاری خوبی که در حوزه آبشیرین کن‌ها در این سه سال انجام شده، فاز اول و دوم آب شیرین کن بندرعباس افتتاح شد و سه فاز دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

همتی بیان داشت: به میزان آبی که از آب شیرین کن ها تأمین می شود، آب سدهای استقلال میناب، سد سرنی و شمیل و نیان برای کشاورزی شهرستان میناب و شرق بندرعباس آزاد می شود که در زندگی روستائیان، رونق اشتغال و تثبیت جمعیت در این مناطق بسیار حائز اهمیت است.

 استاندار هرمزگان، نقش این استان را در اقتصاد کشور، نقشی ملی دانست و گفت: گشایش در مشکلات اقتصادی هرمزگان قطعا" به کمک کشور خواهد آمد.

گفتنی است؛ در این نشست همچنین تعدادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تولید کنندگان استان، به بیان دغدغه ها و نیازهای اصلی خود برای جهش تولید پرداختند.

این گز ارش می افزاید: وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های تولیدی استان در حوزه مسئولیت خود ارائه و برنامه های دستگاه اجرایی خود را برای توسعه استان هرمزگان در حوزه صنعت، کشاورزی و آبزی پروری، تقویت بنادر و راهسازی و مسائل ارزی بخش تولید مطرح کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید