Iranian Agriculture News Agency

در چهارمین روز از هفته دولت؛

مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید

مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه در چهارمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسوولین به بهره برداری رسید.

مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه و در چهارمین روز هفته دولت با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان و دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در آیین بهره برداری از مرکز تکثیر میگو بندرلنگه اظهار کرد: این مرکز با سرمایه گذاری 7 میلیارد تومان در سه و نیم هکتار زمین احداث شده است.

باقرزاده ابراز کرد: این مرکز با ظرفیت تولید ۵۰ میلیون قطعه میگو برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

استاندار هرمزگان نیزدر آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: ۴۰ طرح در بخش مرکزی، ۷ طرح در بخش مهران و شهر لمزان و ۴ طرح در بخش شیبکوه و چارک قرار دارند.

فریدون همتی بیان داشت: یکی از طرح‌های شاخص این هفته فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی است که برای آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی برخی دیگر از طرح‌های شاخص این شهرستان را شامل مرکز تکثیر میگو، زمین چمن مصنوعی بندرشناس، ساختمان امداد جاده‌ای، شناور جمع‌آوری پسماند و چند طرح بندری دیگر از جمله سیستم اطفاء حریق بندر لنگه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بندرلنگه ظرفیت فراوانی در بخش دریایی دارد که از سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در این شهرستان دعوت می‌کنم.

همتی بیان کرد: بندرلنگه یکی از بنادر فعال بوده به خصوص در ترانزیت خودرو مقام اول کشور را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان برای توسعه متوازن ابراز داشت: این استان به لحاظ تحرک و حضور و فعالیت سرمایه گذاران در کنار نقشی اثرگذاری در کشور دارد.

همتی گفت: قسمت قابل توجه ای از طرح‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد با سرمایه بخش خصوصی به سرانجام رسیده است، این سرمایه‌گذاران در هرمزگان احساس امنیت می‌کنند و شرایط آن را برای سرمایه گذاری مناسب می‌دانند.

رییس شورای تامین هرمزگان افزود: سرمایه گذاری زمینه ساز ایجاد اشتغال جدید را برای بیکاران فراهم می‌کند و موجب افزایش درآمد و کسی رفاه نسبی می‌شود.

وی اشاره کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود هرمزگان برای افزایش اشتغال، درآمد و سطح رفاه نسبی استفاده کنیم‌.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید