Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان پایان یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از اتمام عملیات مبارزه باملخ صحرایی در این استان خبر داد.

عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی اظهار کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی که در مرحله دوم از 14 آبان 98 آغاز شده بود ، اواخر ماه گذشته رسما پایان پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات ردیابی ملخ در استان کماکان ادامه خواهد داشت، افزود: در این مدت در 69 هزار و 450هکتار از اراضی استان علیه این آفت عملیات کنترل با انواع سیستم های سمپاش اعم از 18 دستگاه سمپاشهای یو ال وی پاش ، 14 دستگاه توبولاینرو ... صورت پذیرفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: سطح ردیابی در این مدت به بیش از 2.2 میلیون هکتار بالغ شده است که این امر با استفاده از ظرفیت های سایر ادارات و همکاری مردم به وقوع پیوسته است.

باقرزاده همائی ابراز داشت: علیرغم شرایط نامطلوب پس از همه گیری بیماری کرونا ،همکاران این سازمان با هدف حفظ امنیت غذایی استان و کشور به انجام وظیفه خود ادامه می دهند .

به گفته وی، برگزاری جلسات ستاد بحران ا ستان با هدف اطلاع رسانی، بسیج امکانات و تجهیزات سایر ادارات ، ارگانها ونیروهای نظامی و انتظامی باعث افزایش توان لجستیک عملیات ردیابی و مبارزه و همچنین حمایت فرمانداران شد.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: اجرای مناسب عملیات مبارزه در کانونهای ورود آفت به صورت شبانه روز و شیفت بندی اکیپ های مبارزه و ردیابی ، آشنایی با مسیرهای انتقالی آفت و تامین بموقع سم و سمپاش مورد نیاز موجب شد علیرغم افزایش2/5 ماهه زمان مبارزه ،سطح عملیات سمپاشی نسبت به مرحله قبل 50 درصد کاهش یابد.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم بمنظور تعمیر و سرویس سیستم های سمپاش جهت آمادگی مبارزه با مرحله سوم ورود آفت به کشور در شرف انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید