Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

اجرای ۹۰۰طرح با ۵۸۰ میلیارد تسهیلات در بخش کشاورزی هرمزگان

کسب رتبه نخست کشوری در جذب منابع اعتباری

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در جذب منابع اعتباری گفت: 580 میلیارد تومان در قالب 900 طرح در بخش کشاورزی استان هرمزگان از سال گذشته جذب شده که با اجرای این طرح های تولیدی، اقتصاد استان متحول خواهد شد.

اجرای ۹۰۰طرح با ۵۸۰ میلیارد تسهیلات در بخش کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: 580 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی در قالب 900 طرح با اشتغالزایی بیش از 5 هزار نفر در سال گذشته جذب شده است .

وی افزود: بخشی از این منابع تسهیلاتی از بند الف تبصر18 تامین شده که 112 طرح در حوزه های گلخانه، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و غذایی ، دام و طیور و سرمایه گردش با اعتباری بالغ بر 365 میلیارد تومان را در بر می گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در ادامه در خصوص مابقی منابع تسهیلاتی ابراز داشت: 94 میلیارد تومان در قالب 73 طرح از محل صندوق توسعه ملی ،30 میلیارد تومان در قالب 18 طرح از محل اشتغال پایدار روستایی،5 /28 میلیارد تومان در قالب 143 فقره خرید ماشین آلات و ادوات مختلف از محل مکانیزاسیون ، 8 میلیارد تومان در قالب 6 طرح از محل تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط و 700 میلیون تومان در قالب تسهیلات 20 طرح از محل مشاغل خانگی از دیگر منابع تسهیلاتی است.

باقرزاده همچنین به بخشودگی 100 میلیارد تومانی سود و جرائم بیش از 7 هزار فقره تسهیلات معوقه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تاکنون 3 هزار و 550 نفر اشتغال جدید در سامانه رصد ثبت شده است.

به گفته وی، 300 کارورز و 200 مهارت آموز در واحدهای تولیدی شروع به کار کردند.

این مسوول همچنین به رفع موانع از 14 واحد تولیدی با اشتغال 600 نفر و سرمایه گذاری 100میلیارد تومان در این استان خبر داد وخاطرنشان ساخت: کسب رتبه نخست کشوری در جذب منابع اعتباری بند الف تبصره 18 با بیش از 20 درصد از کل منابع پرداختی در کشور از دستاوردهای سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در سال گذشته بوده است.

باقرزاده در پایان تخصیص 90میلیارد تومان از منابع تبصره 18 به طرح های مصوب در بانک های عامل را از انتظارات پیش روی سازمان جهادکشاورزی در سال جاری دانست .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید