Iranian Agriculture News Agency

در بازدید از طرح پرورش شترمرغ درقشم مطرح شد؛

حمایت از پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی

​ رونق اقتصادی در سطح روستاها ازاهداف مهم دولت بوده که حمایت از واحدهای اقتصادی در حوزه کشاورزی و راه اندازی آنها جهت رونق و ایجاد اشتغال در روستاها از برنامه های حمایتی در سال جاری است.

حمایت از پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، به منظور بررسی وضعیت پروژه های اقتصادی سطح روستاها علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم به همراه مدیرجهادکشاورزی شهرستان ومعاون برنامه ریزی فرمانداری از یک واحد پرورش شترمرغ واقع در روستای جی جیان در این شهرستان بازدید کرد.
نصری در این بازدید رونق اقتصادی در سطح روستاها را ازاهداف مهم دولت برشمرد و گفت: حمایت از واحدهای اقتصادی در حوزه کشاورزی و راه اندازی آنها جهت رونق و ایجاد اشتغال در روستاها با همکاری جهادکشاورزی و ارایه تسهیلات کم بهره از سوی ادارات کمیته امداد و بهزیستی از برنامه های حمایتی در سال جاری است.
عباس سقزچی مدیر عامل مجتمع پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم نیز در این بازدید اظهار کرد: ظرفیت واحد پرورش شترمرغ 100 قطعه مولد بوده که در حال حاضر حدود 60 قطعه مولد و 150 قطعه جوجه وجود دارد.
وی افزود: در فاز توسعه واحد شترمرغ، افزایش سطح زیربنا و ایجاد کشتارگاه در محل مجتمع با هماهنگی دامپزشکی و پس از انجام الزامات بهداشتی و تجهیز اتاق پیش سرد در دستور کار قرار دارد .
مدیر عامل مجتمع پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم ادامه داد: طبق پیش بینی انجام شده قیمت گوشت شترمرغ نسبت به قیمت فعلی کاهش می‌یابد و با گوشت گوساله و غیره رقابت پذیر می‌شود.
یزدان پناه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این بازدید ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در جهت حمایت از طرح ها و پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی افزود: پروژه اقتصادی و اشتغالزایی پرورش 100 قطعه ای شتر مرغ با استفاده از دریافت تسهیلات بانکی از جمله 5000 میلیون ریال از محل توسعه اشتغال پایدار و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در سیل اخیر خسارت هایی نیز به این واحد واردآمد که جهت دریافت 150 میلیون ریال بلاعوض و تسهیلات کم بهره معرفی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم با اشاره به اینکه این واحد در حال تکمیل مراحل دریافت پروانه بهره برداری می باشد، افزود : پس از دریافت پروانه بهره برداری پیش بینی های لازم جهت معرفی 4000میلیون ریال سرمایه در گردش انجام گرفته است.
یزدان پناه در ادامه بیان داشت: اجرای طرح توسعه و تکمیل این طرح برای 10 نفر به طور مستقیم و بیش از 50 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجادکرده است.
وی مصرف و تقاضای بازار گوشت را نسبت به سالهای گذشته از سوی مردم بسیار مطلوب دانست وخاطرنشان کرد: گوشت شترمرغ کلسترول پایین و آهن بالایی دارد و مصارف متنوع گوشت ، پوست و پر شترمرغ باعث ایجاد اشتغال بیشتر می‌شود.
گفتنی است؛ در این بازدید مشکلات واحد مربوطه مطرح و‌ قول همکاری مناسب برای رفع مشکلات داده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید