Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۵۵۰بسته کمک‌های معیشتی بین افراد نیازمند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به بیان فضایلی از امام حسن مجتبی (ع) ،سبک، سیره و اهل بیت (ع) ایشان اشاره کرد.

توزیع ۵۵۰بسته کمک‌های معیشتی بین افراد نیازمند

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، حجت الاسلام علی شرفی در جلسه شورای معاونین ظهر امروز، ضمن عرض تبریک بمناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: در سیره و سلوک اهل بیت از جمله امام حسن مجتبی (ع) تاکید شده که اگر کسی به شما خوبی و مهربانی کرد شما آن را چند برابر جبران کنید و یکی از این نمونه ها در زمان خود کریم اهل بیت نیز اتفاق افتاد و نقل است که  غلامی  یک دسته گل به ایشان تقدیم کرد و امام حسن مجتبی (ع)  در جواب این کار غلام را آزاد کرد.

وی به دوران پس از صلح امام دوم شیعیان با معاویه اشاره و افزود: پس از صلحی که بین امام حسن مجتبی (ع) و معاویه ایجاد شد،برخی از مردم آن زمان به امام حسن مجتبی (ع) با الفاظی چون یا مذل المؤمنین (ای خوار کننده مومنین) توهین می کردند اما امام که از جهل و بی اطلاعی مردم ،مطلع بودند از حق خود می گذشت و با رأفت و عطوفت با آن ها برخورد می کرد .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ،به داستانی از امام حسن (ع) جهت رفع حاجات و تقاضای مردم اشاره و عنوان کرد:زمانی که ایشان در مسجد معتکف  بودند برای برآوردن حاجت یکی از مومنین از مسجد خارج شدند و این اهمیت کمک به مردم را می رساند آن هم زمانی که ایشان مشغول یک عمل عبادی مهم به نام اعتکاف بودند که در واقع باید سه روز در مسجد روزه دار بود و از آن جا خارج نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفی تصریح کرد: حال وظیفه ما مسئولین و اعضای این شورا نیز،برطرف کردن تقاضای مردم و رسیدگی به امور ارباب رجوع می باشد و در واقع باید تمام تلاش خود رابه کار ببندیم تا در کم ترین زمان ،بهترین خدمت را به مردم بدهیم و به قولی مردم ولی نعمت این نظام هستند و ماخادمان این نظام می باشیم.

مسئول  حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان افزود: در راستای کمک و رزمایش مومنانه و اجرا کردن منویات مقام معظم رهبری 550 بسته معیشتی با همکاری مدیران و کارکنان جمع آوری و بسته بندی شده است و بخشی از این ارزاق به نیروهای خدماتی و بازنشستگان سازمان تعلق خواهد گرفت و بخش دیگر با نظر نماینده ولی فقیه در استان بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید