Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی بستک:

اجرای طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در بستک

مدیر جهادکشاورزی بستک گفت: در راستای سیاستهای وزارت جهادکشاورزی، طرح توسعه کشت های گلخانه ای در این شهرستان در حال اجرا می باشد.

اجرای طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در بستک

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، عادل خورشیدی با اشاره به اینکه اصل سیاست وزارت جهادکشاورزی حمایت از کشاورزان جهت افزایش عملکرد ، کاهش هزینه و تولید محصول اقتصادی به همراه حفظ ذخایر آب و خاک می باشد، اظهار کرد: در راستای این سیاستها ستاد طرح توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان بستک به ریاست فرماندار  شهرستان و دبیری جهادکشاورزی تشکیل شده و سیاستهای تشویقی با اعطای تسهیلات کم بهره و همچنین پیگیری جهت صدور مجوز نصب آبشیرین کن با همکاری اداره منابع آب بر روی چاه های دارای آب نامساعد برای کشت های گلخانه ای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستک در ادامه با اشاره به مزایای کشت های گلخانه ای که تبلور عینی جهش تولید می باشد، گفت: در خصوص ترغیب کشاورزان به عدم کشت سبزی و صیفی در فضای باز و الزام به کشت گلخانه ای در این شهرستان با برگزاری کلاس های آموزشی، بازدید از کشتهای نوین در جهت ترغیب و تشویق آنان به کشت های گلخانه ای و نوین و روز دنیا گام برداشته و حمایتهای خوب تسهیلاتی و مشاوره ای دولت جهت سرعت بخشی به انتقال کشت از فضای باز به فضای گلخانه ای اطلاع رسانی شده و تصمیم نهایی جهت اجرا به خود کشاورز واگذار شده است.

خورشیدی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان بستک قطب تولید دامپروری می باشد، افزود: برای رونق بیشتر دامپروری ، طرحهایی برای علوفه کاری و تامین علوفه این واحدهای دامپروری جهت تکمیل زنجیره تولید واگذار شده است.

وی در پایان ابراز داشت: جهادکشاورزی شهرستان بستک جهت حفظ و حراست از دسترنج کشاورزان زحمتکش و تلاش جهت رونق کار و کسب آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید